دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر از پلمب خط تولید کیک بدون مجوز در یکی از شهرستان های استان خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمدرحیم بهره مند، پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: ۲۲ مهرماه، روز جهانی استاندارد است که شعار امسال این روز، «استانداردها، زبان مشترک جهان»، انتخاب شده است.
کد خبر: ۱۵۴۶۶
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر از پلمب خط تولید کیک بدون مجوز در یکی از شهرستان های استان خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمدرحیم بهره مند، پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: ۲۲ مهرماه، روز جهانی استاندارد است که شعار امسال این روز، «استانداردها، زبان مشترک جهان»، انتخاب شده است.

\n\n

وی اظهار داشت: هدف ما، استانداردسازی در عرصه تولید، صادرات و واردات است چرا که برای حضور پررنگ تر ایران در بازارهای جهانی پساتحریم نیاز است، کیفیت کالاها افزایش یابد.

\n\n

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته اداره کل متبوع وی بیش از منابع در اختیار، موفقیت هایی کسب کرده، به برخی از آنان اشاره کرد.

\n\n

جمع آوری کالاهای فاقد علامت استاندارد از بازار

\n\n

بهره مند ابراز داشت: در سال گذشته پنج هزار و ۲۸۷ فقره بازرسی از مراکز عرضه کالا در سراسر استان صورت گرفته و در این بین، کالاهای مشمول استاندارد که فاقد این علامت بوده اند، شناسائی و از سطح بازار جمع آوری شده اند.

\n\n

وی ادامه داد: در فاصله یکسال منتهی به روز جهانی استاندارد امسال، ۷۶۱ مورد نمونه برداری از سطح بازار و بررسی استمرار کیفیت انجام شده و چند مورد استاندارد جعلی شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی، محل تولید آنها، کشف و پلمب شده است.

\n\n

پلمب خط تولید کیک در یکی از منازل استان

\n\n

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: روز گذشته در یکی از منازل شهر سعدآباد شهرستان دشتستان، خط تولید کیک بدون علامت استاندارد و مشخصات فنی و حتی فاقد یک برند خاص، با کنترل بازار توسط کارکنان این اداره کل شناسائی و با حکم قضائی پلمب آن صورت گرفت.

\n\n

بهره مند اظهار داشت: سال گذشته در عرصه تولید داخلی ۷۳۴ مورد بازرسی و ۵۳۳ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان انجام شده و به ۷۳ مورد آنها، پروانه استاندارد تعلق گرفته و پروانه استاندارد ۱۶۷ مورد آنان نیز تمدید یا تعلیق شده است.

\n\n

وی بیان کرد: در سال گذشته، ۲۷ هزار اظهارنامه وارداتی ارجاعی از گمرکات استان بررسی و جلوی ورود برخی از آنان گرفته شده است.

\n\n

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از پلمب دفاتر غیرمجاز و بدون پروانه طراحی مونتاژ نصب آسانسور در استان طی مهرماه سال گذشته  تاکنون خبر داد و افزود: کنترل آسانسورهای مراکز درمانی و دولتی هم در سال گذشته و جاری صورت گرفته که برخی از آنها هم که به هشدارها بی توجه بودند، پلمب شده اند.

\n\n

بهره مند، بازرسی از شهربازی های استان، پیاده سازی استاندارد در واحدهای تولیدی به ویژه، واحدهای صنعتی مانند سیمان، مراکز عرضه سی.ان.جی و مخازن تاکسی ها و وسایل حمل و نقل ایمنی گازسوز را از جمله سایر اقدامات اداره کل استاندارد بوشهر در سال گذشته تا کنون برشمرد.

\n\n

استاندارد استان بوشهر، پایلوت تولید نمایش عروسکی در کشور

\n\n

وی گفت: به منظور ترویج فرهنگ استاندارد در بین مردم، کارشناسان استاندارد استان در مدارس روستاها و شهرهای شهرستان بوشهر حضور یافته و ضمن آموزش دانش آموزان، بسته های آموزشی نیز بین آنها توزیع کرده اند.

\n\n

مدیرکل استاندارد استان بوشهر اضافه کرد: سال گذشته حدود ۹۰۰ دانش آموز از تجهیزات و آزمایشگاه های اداره کل استاندارد بازدید کردند که این روند امسال هم ادامه خواهد یافت.

\n\n

محمدرحیم بهره مند با بیان اینکه استان بوشهر پایلوت تولید نمایش عروسکی در کشور شده است، افزود: این استان، موفق به تدوین و تهیه یک نمایش عروسکی ۳۵ دقیقه ای در زمینه استاندارد شده که در شهرستان ها به صورت زنده اجرا خواهد شد.

\n\n

وی از آموزش استاندارد ۲هزار و ۸۳۰ نفرساعت در قالب ۱۱۹ دوره آموزشی خبر داد و گفت: سال گذشته، کمیته بانوان اداره کل استاندارد بوشهر با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی، روش های تولید محصول سالم را به ۶۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار، آموزش دادند.

\n\n

استان بوشهر؛ بی نیاز از استان های همجوار در زمینه آزمایشگاه

\n\n

مدیرکل استاندارد استان بوشهر، یکی از پتانسیل های استان را وجود آزمایشگاه های همکار و امکانات فنی خواند و ادامه داد: استان ما بدون نیاز به همکاری سایر استانها، بیش از ۹۵ درصد از کارهای فنی و مهندسی را انجام می دهد و برخی از آزمایشگاه های استان از جمله آزمایشگاه نفتی و تنها آزمایشگاه جوش تائید صلاحت شده، در سطح کشور منحصر به فرد هستند.

\n\n

بهره مند از اتصال اداره کل استاندارد استان بوشهر به شبکه فیبر نوری خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون بستر پیاده سازی نرم افزارهای لازم، موجود است و همه  ارتباطات سازمان با شرکت های تابعه کاملا الکترونیک انجام می شود که این کار باعث کاهش مراجعات حضوری مردم و سرعت بخشی به انجام امور است.

\n\n

رتبه های برتر استاندارد بوشهر در کشور

\n\n

وی به تکمیل ساختمان استاندارد شهرستان کنگان با ۴۹۰ میلیون ریال اعتبار جذب شده اشاره کرد و افزود: اداره کل استاندارد بوشهر در سال گذشته از لحاظ ارزیابی عملکرد رتبه سوم و از لحاظ تحقق درصد عملکرد در زمینه استاندارد، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

\n\n

مدیرکل استاندارد استان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر از نظر استانداردهای تدوین شده با تدوین ۸۰ استاندارد ملی، بعد از استانهای تهران، خوزستان و آذربایجان شرقی، رتبه چهارم را در کشور کسب کرده است.

\n\n

محمدرحیم بهره مند از کسب رتبه اول سازمان متبوعش در بین ۹۰ دستگاه اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی خبر داد و گفت: تیم فوتسال این اداره کل نیز پارسال برای دومین سال پیاپی در کشور اول شده است.

\n\n

وی گفت: مردم می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت کیفیت محصولات مطلع شوند.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر