يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آستانه فرارسیدن ماه محرم ماه خون و شهادت، حسینیه ها، مساجد و تکایای محفل اباعبدالله الحسین (ع) و میادین شهرستان های گناوه و دیلم سیاه پوش شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر، درحالی که دو روز دیگر به ماه محرم مانده ، هیات های مذهبی و خادمان این شهرستان از ابتدای هفته جاری بمنظور برگزاری آیین های باشکوه محرم با شور وشعف خاصی اماکن مذهبی از جمله مسیرهای ورودی به خیابان ها و کوچه های اطراف را با پرچم های سیاه و سبز مزین کرده اند.
کد خبر: ۱۵۶۱۰
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱

فکرشهر: در آستانه فرارسیدن ماه محرم ماه خون و شهادت، حسینیه ها، مساجد و تکایای محفل اباعبدالله الحسین (ع) و میادین شهرستان های گناوه و دیلم سیاه پوش شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، درحالی که دو روز دیگر به ماه محرم مانده ، هیات های مذهبی و خادمان این شهرستان از ابتدای هفته جاری بمنظور برگزاری آیین های باشکوه محرم با شور وشعف خاصی اماکن مذهبی از جمله مسیرهای ورودی به خیابان ها و کوچه های اطراف را با پرچم های سیاه و سبز مزین کرده اند.

\n\n

رییس اداره تبلیغات اسلامی گناوه گفت: امام حسین (ع) برای احیای دین مبین اسلام به مبارزه با ستمگرانی برخاست که قصد از بین بردن احکام نورانی اسلام را داشتند و دراین راه از تمام هستی خود گذشت تا اسلام ناب محمدی (ص) پا برجا بماند.

\n\n

حجت الاسلام سیدحسین سادات افزود: مردم مومن و متدین این شهرستان از کوچک و بزرگ گرفته تا پیر و جوان همیشه در مناسبت های مذهبی به ویژه ماه محرم و صفر پیشقدم بوده و خودجوش و دلسوزانه این مجالس را اداره می کنند.

\n\n

\n\n

وی گفت: بمنظور هرچه باشکوهتر ایام محرم وصفر جلسه های متعددی با حضور هیات ها، شوراهای مذهبی، مسئولان و کانون مداحان شهرستان برگزار شده است.

\n\n

سادات بیان کرد: تاکنون تعداد 72 روحانی برای روضه خوانی محافل حسینی پیش بینی شده که ازاین مجموع 35 نفر ساکن و مابقی از دیگر شهرها ازجمله از حوزه علمیه قم هستند.

\n\n

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه تعداد هیات های مذهبی ثبت شده را دراین شهرستان 118 هیات اعلام کرد و افزود: ازاین مجموع 9 هیات دانش آموزی هستند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گناوه و دیلم نیز با اشاره به فعالیت های این اداره در ماه محرم گفت: برنامه های این اداره در دهه اول محرم شامل چند بخش بوده که مهم ترین آنان بصیرت عاشورایی، شیرخوارگان حسینی و خواهران زینبی در امام زاده سلیمان بن علی (ع) گناوه و امام زاده حسن (ع) دیلم است.

\n\n

حجت الاسلام سیدعبداله دانشی افزود: سخنرانی، زنجیززنی، برپایی نمازظهر عاشورا، دعای ندبه، کمیل ، زیارت عاشورا ، مداحی، برپایی ایستگاه صلواتی و دادن اطعام از دیگر برنامه های این اداره است.

\n\n

شهرستان های گناوه ودیلم در شمال استان بوشهر قراردارند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر