دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب دربخش ارم نخستین برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل کشور و این استان در سال جاری دراین منطقه آغاز شده است.\nبه گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری درگفت وگو با ایرنا افزود: دراستان بوشهر 12هزارو500 هکتار اراضی زیرکشت گوجه فرنگی است که پیش بینی می شود 560 هزار تن گوجه از این مزارع برداشت شود.\nوی اضافه کرد: برداشت گوجه فرنگی دراستان بوشهر از آبان امسال تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.
کد خبر: ۱۶۴۵۹
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۰

فکرشهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب دربخش ارم نخستین برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل کشور و این استان در سال جاری دراین منطقه آغاز شده است.
\nبه گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری درگفت وگو با ایرنا افزود: دراستان بوشهر 12هزارو500 هکتار اراضی زیرکشت گوجه فرنگی است که پیش بینی می شود 560 هزار تن گوجه از این مزارع برداشت شود.
\nوی اضافه کرد: برداشت گوجه فرنگی دراستان بوشهر از آبان امسال تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.
\nمنوچهری، برایجاد تشکل گوجه فرنگی کاران از سوی کشاورزان گوجه کار تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد این تشکل باعث می شود تا زنجیره تولید در اختیار خود کشاورزان قرار گیرد و دست دلالان و واسطه ها از این حوزه کوتاه شود.
\nرئیس مرکز ترویج وخدمات جهاد کشاورزی بخش ارم گفت: این بخش استعدادهای بالقوه و مستعدی در حوزه کشاورزی دارد.
\nمحمود مهردوست افزود: یکهزارو500 هکتار از اراضی بخش ارم بویژه در مناطق دهرود و تنگ ارم زیر کشت گوجه فرنگی است که کشاورزان منطقه اکنون درحال برداشت محصول گوجه فرنگی هستند.
\nوی اضافه کرد: درهر هکتار مزرعه گوجه فرنگی خارج از فصل 50 تن گوجه فرنگی برداشت می شود.
\nمهردوست گفت: کشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در بخش ارم در اوایل مرداد آغاز می شود و برداشت آن نیز تا اواخر آذر ادامه خواهد داشت.
\nوی گفت: وجود اراضی زراعی مستعد و حاصلخیز، شرایط مناسب و مطلوب برای توسعه و گسترش روز افزون فعالیت های کشاورزی، بخش ارم را به عنوان یکی از مهمترین قطب های کشاورزی استان بوشهر تبدیل کرده است.
\nرئیس مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان ادامه داد: محصول گوجه فرنگی در زمانی که هیچ جای کشور این محصول را تولید و عرضه نمی کنند در این منطقه تولید و به بازار وارد می شود و محصول آن به دلیل شرایط خوب آب و هوایی دارای کیفیتی مطلوب است.
\nمهردوست افزود: تولیدات گوجه فرنگی خارج از فصل بخش ارم علاوه بر مصرف در بازارهای داخلی، برای صادارت به کشور عراق نیز بارگیری می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر