دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
از طرف فرد یا افرادی ناشناس صورت می گیرد؛
فکرشهر: حملات شدید و بی سابقه ی سایبری به پایگاه خبری تحلیلی «فکرشهر» ادامه دارد...
کد خبر: ۱۸۵۶۵
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

فکرشهر: حملات شدید و بی سابقه ی سایبری به پایگاه خبری تحلیلی «فکرشهر» ادامه دارد.

\n\n

نرگس محمدزاده فرد ـ مدیرمسئول فکرشهر ـ در این باره نوشت:

\n\n

این حملات سایبری که از روز شنبه ـ26 دی ماه ـ آغاز شد، روز دوشنبه ـ 28 دی ماه ـ به اوج خود رسید و سایت را از دسترس خارج کرد.

\n\n

بلافاصله پس از وقوع این رویداد تلاش ها برای بازگرداندن سایت را آغاز کردیم. سرور را جابه جا نموده، آی پی های غیرمجاز را مسدود کردیم، هاست را افزایش دادیم و تمام فعالیت های لازم برای مقابله با این حملات را به انجام رساندیم تا سرانجام پس از سه روز مجددا سایت در دسترس قرار گرفت؛ ولی به نظر می رسد حمله کننده یا حمله کنندگان همچنان بر قصد خود برای از دسترس خارج کردن فکرشهر و جلوگیری از فعالیت دوباره اش اصرار دارند، چرا که چند ساعت بعد، نه تنها حملات میلیونی خود به سایت را مجددا آغاز نمودند، بلکه آن را افزایش هم دادند به قولی روی فکرشهر قفل کرده اند.

\n\n

حملات سایبری این چنینی و دراین حجم و البته مداوم علیه یک سایت خبری، نه تنها در استان بوشهر، بلکه در کل کشور کم سابقه بوده و این سوالات را ایجاد می کند که حملات، توسط چه شخص، اشخاص، گروه یا جریانی ایجاد و هدایت می شود و این که اینان دوست، دشمن، رقیب یا دلسوز ما هستند؟

\n\n

این که این مهاجمان، دقیقا چه هدفی را دنبال می کنند و چرا در دقیقه، بیش از دو میلیون آی پی از کشورهای مختلف جهان از جمله چین، امریکا و ایران اسلامی به سمت فکرشهر روانه می دارند، برای ما جای سوال است!!

\n\n

همچنین، برای مان مجهول است که چرا شخصی که در نزدیکی ما نشسته، باید چنین حملاتی را راهبری و هدایت نماید و مانند زمانی که یک موشک بر روی هدفش قفل می کند، روی فکرشهر قفل کرده و این گونه بر هدف شومش اصرار ورزد؟! سوالی که با وجود برخی حدسیات، جای تامل دارد!!

\n\n

در این جا قصد نداریم شخص، گروه، جریان و یا حتی شرکتی را به این موضوع متهم کنیم، تنها می دانیم ایجاد و هدایت چنین حمله سایبری  پر قدرت و متمرکز و مداومی، امکان پذیر نیست مگر با صرف میلیون ها تومان هزینه و وصل بودن به منابع ثروت و شاید هم قدرت.

\n\n

شاید هم این که فکرشهر، به عنوان یکی از معدود پایگاه های خبری مجوز دار ـ دارای مجوز از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با شماره ی ثبت 76375 ـ مستقل از هر جریان و تفکری همواره صدای مردم بوده و بر مسایلی دست گذاشته که کمتر رسانه ای تا به حال به ان اشاره نموده است، خشم مهاجمان را برانگیخته و این حملات را باعث گردیده است.

\n\n

هر چه هست، ما همچنان بر مقابله با این حملات ادامه می دهیم و در مسیر و رسالت رسانه ای خود گام بر می داریم؛ شکایات و اطلاع رسانی های لازم را به مراکز ذی صلاح از جمله پلیس فتا، اداره ی اطلاعات و حراست فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارسال کرده ایم و تنها یک نکته باقی مانده است و آن هم عذرخواهی از کاربران محترم سایت می باشد که در این مدت به ما اعتماد کرده و با تماس های خود ما را همراهی نمودند.

\n\n

در پایان این نکته را نیز یادآور می شوم که آی پی های کشورهای چین و امریکا در حال حاضر مسدود می باشد و کاربران محترم با آی پی های این دو کشور ـ دو کشوری که بیش ترین حجم حملات را داشته اند ـ تا اطلاع ثانوی نمی توانند به سایت مراجعه کنند و به محض برطرف شدن مشکل، ورود آزاد کاربران را اعلام خواهیم نمود؛ هر چند حملات سایبری به «فکرشهر» از سایر نقاط جهان از جمله ایران، هنوز هم در ابعاد گسترده و میلیونی ادامه دارد.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر