پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ فرمانده انتظامی شهرستان خبر داد:
فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: میزان جرایم خشن در شهرستان ۵۰ درصد کاهش یافته است...
کد خبر: ۲۰۰۰۰۵۶
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: میزان جرایم خشن در شهرستان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش «فکرشهر»، سرهنگ «عباس علی یاری» به مناسبت هفته فراجا، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در بحث جرائم خشن در شهرستان دشتستان، کاهش پنجاه درصدی داشته ایم که به خاطر اقدامات همکاران و دستگیری‌های هدفمند و اشرافیت کامل و همراهی دستگاه قضایی بوده است.

کاهش ۵۰ درصدی میزان جرایم خشن در دشتستان + تصاویر

وی با بیان این که «از ابتدای سال تاکنون با شیب کاهشی جرائم سرقت مواجه هستیم که با اجرای طرح محله محور و استفاده از این ظرفیت در حال انجام آن هستیم»، افزود: در بحث سرقت، موفق شدیم ۵۰ درصد سارقین را دستگیر و اموال را به صاحبانشان برگردانیم.

سرهنگ علی یاری این را هم گفت که «در سال جاری هر قتلی که صورت گرفته در کمتر از ۴۸ ساعت قاتلین دستگیر شده اند».

علی یاری گفت: در حوزه ترافیکی، در سطح شهرستان افزایش تصادف جرحی و فوتی نداشته ایم، اما باز هم باید فرهنگ سازی انجام شود تا بحث موتورسواران فاقد گواهینامه و جوانانی که مهارت توانایی کامل را ندارند مدیریت شود. البته این هم به خانواده برمی گردد که موتور را در اختیار نوجوانان قرار می‌دهند و امیدوارم فرهنگ سازی شود تا خانواده خود کنترلی انجام دهند.

کاهش ۵۰ درصدی میزان جرایم خشن در دشتستان + تصاویر

وی بیان داشت: احساس امنیت و تزریق این احساس در جامعه از دیگر موارد است که با همکاری اهالی رسانه در جامعه نشر پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی دشتستان درباره اتباع خارجی حاضر در شهرستان نیز گفت: جمع آوری اتباع بیگانه مدت هاست که در دستور کار ما است و این هفته نیز این کار را در برنامه داریم. البته اتباع بیگانه دو قیمت هستند؛ افرادی که مجاز هستند و مجوز دارند و افرادی که غیرقانونی هستند و این هفته تعداد قابل قبولی را دستگیر و به مراکز تحویل داده ایم.

سرهنگ علی یاری درباره فعالیت‌های پلیس فتا نیز بیان داشت: در سال جاری درخصوص کلاهبرداری اینترنتی بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به مالباختگان برگردانده شده است.

کاهش ۵۰ درصدی میزان جرایم خشن در دشتستان + تصاویر

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان افزود: سپردن طلاجات به صندوق امانات بانک‌ها از دیگر کار‌هایی است که مردم اگر انجام دهند اثرات بسیار خوبی دارد و باید فرهنگ آن در بین مردم رواج داده شود تا از سرقت طلاجات خانگی جلوگیری شود.

وی درباره شماره گذاری خودرو‌ها در دشتستان نیز گفت: در مورد شماره گذاری ما هیچ مشکلی نداریم و در خصوص دفاتری که فک پلاک انجام می‌دهند، این کار برون سپاری شده است؛ ولی تمامی خدمات تعویض پلاک را ما رایگان انجام می‌دهیم و فقط بحث انتقال سند نیاز به کارشناس حقوقی دارد که این مورد نیز پیگیری‌های زیاد و لازم صورت گرفته و تا پایان ماه مشکل رفع خواهد شد.

کاهش ۵۰ درصدی میزان جرایم خشن در دشتستان + تصاویر

این نشست خبری پنج شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر