دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۱۴۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی پیرامون کاشت ارقام کم آب‌بر، چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این استان به این بخش اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی جهاد، کبری توکلی در نشست با مسوولان جهاد کشاورزی استان بوشهر، بیان کرد: کوتاه بودن دوره تولید، کم آب بر بودن، وجود کارگاه‌های روغن گیری و فرآورده‌های جانبی در استان، وجود بذر‌های مناسب اقلیم استان، وجود دانش تولید در بین کشاورزان و درآمد اقتصادی مطلوب باعث شده است تا کشاورزان بوشهری کنجد را به عنوان یک محصول تابستانه و کم آب‌بر بعد از برداشت غلات به‌عنوان محصول دوم کشت کنند.

وی افزود: مناسب‌ترین زمان کاشت کنجد از اواخر خرداد تا دهه سوم تیر است که از سوی کشاورزان بوشهری انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: شهرستان‌های دشتستان، دشتی و تنگستان مهمترین کانون‌های تولید کنجد در این استان به‌شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: با هدف افزایش بهره‌وری و تاثیر بر عملکرد، اجرای طرح‌های "مقایسه ارقام معمولی با ارقام مقاوم به ریزش" و طرح‌های "تغذیه‌ای و کشت مستقیم" در دستور کار قرار گرفته است.

توکلی ادامه داد: این دو روش اجرایی از مهمترین الگو‌هایی است که با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش شهرستان‌های دشتستان و دشتی در کانون‌های تولید اجرا شده تا تولید کنندگان اثرات مستقیم آن‌را مشاهده کنند.

وی گفت: زمان برداشت کنجد از ابتدای مهر تا اواسط آبان است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود پنج هزار و هشت تن محصول از مزارع استان بوشهر برداشت شود که نسبت‌به سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ تن بیشتر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر