پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۲۴۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

فکرشهر: رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان اکنون به بیش از ۹۵ درصد رسیده و براساس برنامه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمحمد نادری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاز نخست طرح یاد شده شامل بازوی اصلی به طول یکهزار و ٣٢۵ متر و بازوی فرعی به طول ۴۴٠ متر از نوع دایک سنگی است.

وی بیان کرد: با اتمام طرح توسعه مساحت حوضچه بندر با افزایش پنج برابری به ۳۶ هکتار و عمق حوضچه از چهار به هفت متر افزایش می‎‌یابد.

نادری ادامه داد: قابلیت ورود و تخلیه شناور‌های فلزی تا ظرفیت سه هزار تن از دیگر مزیت‌های قابل توجه طرح توسعه بندر کنگان است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان یادآورشد: در قالب طرح توسعه همچنین سه پست اسکله رمپ ویژه پهلوگیری شناور فلزی لندینگ کرافت اجرا شده که مزیت مهم آن تفکیک حوضچه شناور‌های سفاری از صیادی است.

نادری افزود: با تفکیک حوضچه‌ها علاوه بر امکان پارک ایمن و مطمئن برای شناور‌های سنتی، ظرفیت حوضچه تجاری توسعه و قدرت مانور شناور‌ها متردد در بندر کنگان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‎‌کند.

وی اظهار کرد: طرح توسعه بندر کنگان یکی از مطالبه‌های دیرینه ساحل نشینان این شهرستان است چرا که به رونق بندر و بهبود وضعیت کسب و کار‌ها در کنگان کمک شایانی می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر