پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۴۱۱
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: براساس داده‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دو استاد این دانشگاه در فهرست پژوهشگران پراستناد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر، محمد مدرسی بیان کرد: موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) که وظیفه سنجش و نظارت بر عملکرد علمی ایران و دیگر کشور‌های اسلامی را بر پایه تحلیل‌های علم‌سنجی به عهده دارد، هر ساله آخرین یافته‌های علم‌سنجی برگرفته از منابع و مراجع گوناگون را تحلیل و گزارش می‌کند، تا از این رهگذر ضمن آگاهی‌بخشی درباره عملکرد علمی کشور و آخرین تحولات آن، اطلاعات مفیدی را در اختیار مدیران و متولیان علم و فناوری کشور برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای تشویق و تقویت نقاط قوت و چاره‌اندیشی برای رفع کاستی‌ها و چالش‌ها فراهم کند.

وی افزود: یکی از این گزارش‌ها بر پایه آخرین یافته‌های طرح مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به «فهرست دانشگاه استنفورد» معروف شده است انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: این گروه در چند سال اخیر با تحلیل داده‌های پایگاه اسکوپس بر اساس روششناسی ویژه‌ای، اقدام به شناسایی و ارائه فهرستی از پژوهشگران پراستناد برتر جهان در یک پایگاه اطلاعاتی کرده است.

وی گفت: بر اساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان، در مردادماه سال جاری از پژوهشگران ایرانی پراستناد ۲درصد برتر دنیا (عملکرد استنادی در بازه ۲۰۲۱-۱۹۹۶)، ۲ نفر از همکاران هیات علمی دانشگاه خلیج فارس، پروفسور پرویز ملک زاده از حوزه مهندسی و پروفسور خدابخش نیکنام از حوزه شیمی، در زمره این پژوهشگران قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر