سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۷۶۳
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

فکرشهر: معاون تولیدان گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۶۵۰هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در این استان برداشت شود.

به گزارش فکرشهر، کبری توکلی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به آغاز برداشت محصول گوجه‌فرنگی از اوایل آذر ماه اظهار کرد: اوج تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر در ماه‌های دی و بهمن است.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم محصولات تولیدی حوزه کشاورزی استان بوشهر گوجه‌فرنگی خارج از فصل است که در این راستا زمان برداشت محصول گوجه‌فرنگی در فصل سرما است.

توکلی یادآورشد: با ابلاغ طرح الگو کشت محصولات کشاورزی مساحت اراضی کشت گوجه‌فرنگی کاهش یافته است.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: از مهرماه امسال برنامه الگوی کشت در فاز نخست به شهرستان‌های "دشتستان"، "دشتی"، "دیر" و "جم" ابلاغ شده است و بیشترین سطح زیر کشت اراضی گوجه فرنگی نیز در این شهرستان‌ها است.

وی گفت: گوجه فرنگی خارج از فصل از محصولات با کیفیت کشاورزی استان بوشهر است طوری که به بسیاری از کشور‌ها از جمله قطر و عراق و کشور‌های آسیای میانه نیز صادر می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر نیز گفت: جشنواره ملی گوجه با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و سفیران برخی از کشور‌ها طی ۲ روز در این شهرستان برگزار می‌شود.

یونس باربرز افزود: جشنواره غذا‌های بومی محلی برگرفته از محصول گوجه‌فرنگی و تجلیل و تکریم از کشاورزان گوجه کار از برنامه‌های جنبی این رویداد ملی است.

وی گفت: محصول گوجه‌فرنگی شهرستان دیر با تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن علاوه بر تنظیم بازار داخلی به سراسر کشور و برخی از کشور‌ها نیز صادر می‌شود.

فرماندار دیر اضافه کرد: هم اکنون تعداد یکهزار و ۲۰۰ حلقه چاه در قالب ۱۰ هزار کشاورز در این شهرستان فعالیت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر