جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۱۸۷
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه برداشت گوجه فرنگی از مزارع استان از آبان آغاز شده است، گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی جهاد، کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه یکی از تولیدات محصول کشاورزی استان بوشهر گوجه فرنگی خارج از فصل است، گفت: امسال بر اساس طرح الگوی کشت ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر به تولید گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برداشت گوجه فرنگی از اراضی استان بوشهر از آبان آغاز شده است، افزود: از آغاز برداشت گوجه فرنگی در استان تاکنون قریب به ۴۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت و روانه بازار‌های مصرف شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گوجه فرنگی استان از اوایل آبان ماه از مناطق تنگ ارم و بوشکان شهرستان دشتستان آغاز شده و هم‌اکنون در شهرستان‌های جنوبی از جمله دشتی، دیر، کنگان و عسلویه ادامه دارد.

توکلی با اشاره به اینکه در اوج برداشت گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در پیک تولید گوجه فرنگی هستیم و روزانه افزون بر ۸ هزار تن از مزارع استان برداشت می‌شود، این امر نیازمند مدیریت مزارع برای زمان بارگیری و حمل در راستای تعادل عرضه و تقاضا و تناسب قیمت در بازار است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای رعایت بهینه الگوی کشت ابلاغ شده تا از ضرر و زیان کشاورزان و تولیدکنندگان جلوگیری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت تا اواخر فرودین سال آینده بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول تولید شود.

توکلی با اشاره به صادرات افزون بر ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی استان بوشهر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی استان بوشهر برای فرآوری به کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی ارسال می‌شود و مابقی حدود ۲۵۰ هزار تن به‌صورت تازه خوری در بازار‌های داخلی عرضه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر