پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۹۹۹
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: از شورای فرهنگ عمومی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا می‌شود یکی از روز‌های ۸، ۹ و یا ۱۰ آبان به‌عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ایران با نگاه مقاومت زنان لرده استان بوشهر ثبت کنند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی گفت: از شورای عالی فرهنگ عمومی ایران تقاضا می‌شود به فرهنگ جامعه که یک اصل است توجه ویژه شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، در ادامه با اشاره به حماسه زنان لرده دشتستان خاطرنشان کرد: زنان لرده دشتستان که در مقابله با قشون انگلیسی درسی بزرگ آنان دادند، از شورای فرهنگ عمومی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا می‌شود یکی از روز‌های ۸، ۹ و یا ۱۰ آبان به‌عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ایران با نگاه مقاومت زنان لرده استان بوشهر ثبت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر پایتخت مقاومت و مبارزات ضداستعماری است تصریح کرد: مردم استان بوشهر مایه افتخار هستند

وی در ادامه با بیان اینکه اجرا پروژه راه‌آهن بوشهر با فعالیت‌ها و پیگیری‌ها به یک سرانجام رسیده است گفت: اکنون این پروژه به مرحله تخصیص اعتبار رسیده است، مسئولان محبت کنند هر چه زودتر اعتباری که از محل تهاتر نفت حاصل می‌شود سریع به استان بوشهر پرداخت کنند تا این طرح هر چه زودتر آغاز شود.

صفایی بوشهری، تسریع در اجرا بزرگراه مرکزی مسیر اصفهان به شیراز و سپس ادامه آن به بوشهر، ساخت اسکله‌های مورد نیاز برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: مسئولان کشوری و استانی به جوانان و مطالبات مردم استان بوشهر توجه ویژه کنند و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مردم استان امتحان داده هستند و باید به اشتغال و خواسته‌های مردم به ویژه جوانان استان بوشهر توجه ویژه شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، خدمت به مردم را عبادت دانست و بیان کرد اخیراً در استخدام جوانان استان بوشهر مسئله‌ای رخ داده که از وزیر و مسئولان مربوطه تقاضا می‌شود نسبت به جوانان استان بوشهر عنایت ویژه شود تا زمینه استخدام آنان فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر