پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هواشناسی بوشهر با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت باد‌های شمالی بر روی دریا و سطح استان در سه روز آینده خبر داد...
کد خبر: ۲۰۰۱۸۸۸
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

فکرشهر: هواشناسی بوشهر با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت باد‌های شمالی بر روی دریا و سطح استان در سه روز آینده خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی، به‌تدریج از اوایل وقت فردا سرعت وزش باد‌های شمالی روی دریا افزایش می‌یابد و با تداوم وزش آن تا پایان هفته، خلیج فارس در اغلب ساعت‌ها مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید گاهی تا بیش‌از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا ۱۲۰ تا ۲۱۰، گاهی تا ۲۷۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و توسعه هواشناسی بوشهر تاکید کرد: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی و شنا در سواحل خودداری و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

راستگو گفت: از اواخر وقت امروز تا ظهر فردا با افزایش پوشش ابر در بخش‌های شمالی و مرکزی استان، احتمال وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.

وی جهت وزش باد را تا ظهر فردا بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از فردا به‌تدریج شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

معاون پیش‌بینی هواشناسی استان اضافه کرد: ارتفاع موج دریا هم در این مدت ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۳۰ جزر دوم ساعت ۱۲:۴۵ و مد دوم ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر