دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۱۳۴
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم ارتقای سطح کیفی تولیدات بومی استان بوشهر، از تلاش برای تسهیل صادرات محصولات تولیدی استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در بازدید تعدادی از کارخانه‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، بیان کرد: تقویت تولید بومی از اولویت‌های اساسی استان در سال جاری است و برای تحقق این مهم از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

وی افزود: حمایت از تولیدکنندگان استان علاوه بر رونق اقتصادی و کاهش قیمت‌ها، در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی و بهبود معیشت خانوار‌ها نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: سرکشی از این واحد‌های تولیدی در راستای شناخت مشکلات و دغدغه‌های حوزه تولید و رفع موانع پیش‌روست که امیدوارم این روند تداوم یابد.

وی بیان کرد: بازاریابی محصولات تولیدی استان به‌ویژه بازار خارجی تولیدات، در دستور کار قرار دارد و سازمان توسعه تجارت و وزارت خارجه و وزارت اقتصاد و سایر متولیان امور نیز در این زمینه کمک می‌کنند.

محمدی‌زاده تاکید کرد: تولیدکنندگان بومی باید برای رقابت با نمونه خارجی یا داخلی، کیفیت تولیدات خود را بالاتر ببرند و در غیر این‌صورت، ممکن است بازار را از دست بدهند.

وی تصریح کرد: در این زمینه استفاده از دانش و فناوری روز در ارتقای سطح کیفی تولیدات کمک شایانی می‌کند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: حجم کالا‌های صادراتی از استان بوشهر باید نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد و به‌ویژه در حوزه کشاورزی، تلاش زیادی برای رشد صادرات انجام شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به هدف‌گذاری صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر به میزان ۴۰۰ میلیون دلار در سال جاری، یادآور شد: هدف‌گذاری صادرات برای محصولات صنعتی استان نیز در سال جاری به‌میزان ۲۲۳ میلیون دلار تعیین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر