جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۵۴۵
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: برای کم کردن مشکلات مردم شهرستان دیر و هموار شدن مسیر پیشرفت به کار پژوهشی نیاز است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیر، اظهار داشت: امروز و فردای ما و مقدرات آینده کشور در دست دانشجویان است.

امام جمعه بندر دیر افزود: اگر جایگاه دانشگاه و دانشجو ارج گذاشته شود، آینده جامعه خوب است و اگر خدای نکرده به دانشگاه و دانشجویان بی‌حرمتی شود، طبیعتاً در آینده دچار مشکل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حرمت‌گذاری به هر قشری و مجموعه باعث احساس مسئولیت آن‌ها نسبت به جامعه می‌شود، بیان کرد: ما این امید را داریم که شما آینده کشور را بسازید.

حسینی با اشاره به اینکه اولین انتظار از دانشجو علم‌آموزی است، ادامه داد: انتظار داریم هر کدام از شما دانشجویان به‌عنوان یک عالم در جامعه بدرخشید و نورافشانی کنید و دیگران از علم شما استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه جوانان ما در هر عرصه‌ای که ورود کردند کار‌های بزرگی انجام دادند، خاطرنشان کرد: در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، صنعت دفاعی و … کار‌های بزرگی به دست جوانان این مملکت صورت گرفته است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه بدون تحقیق و پژوهش هیچ کار بزرگی در جامعه صورت نخواهد گرفت، عنوان کرد: در شهرستان دیر هم برای کم کردن مشکلات مردم و هموار شدن مسیر پیشرفت نیاز به پژوهش در مسائل مختلف است که دانشجویان و اساتید دانشگاه باید به این عرصه ورود کرده و پژوهش کنند.

وی با بیان اینکه قدر نعمت‌های الهی را بدانیم و از آن‌ها به خوبی بهره‌برداری کنیم، ابراز کرد: شهرستان ما از نعمت دریا برخوردار است و باید در زمینه اقتصاد دریامحور و بهره‌برداری صحیح از دریا پژوهش کنیم.

امام جمعه دیر تاکید کرد: در کنار علم و پژوهش و تحقیق، باید فکر و اندیشه‌ورزی باشد وگرنه این علم ممکن است جهت صحیح پیدا نکند و ما را به بیراهه ببرد.

وی یادآور شد: سال گذشته حوادثی در کشور ما پیش آمد و دختر خانمی جان خود را از دست داد و دولت‌هایی که خارج از کشور ما بودند به بهانه نقض حقوق زنان بحث براندازی نظام را مطرح و بیانیه و قطعنامه صادر و اعلام جنگ کردند، اما الان در قبال نسل‌کشی آشکار مردم غزه توسط صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند که این‌ها نشانه رفتار‌ها و معیار‌های دوگانه کشور‌های غربی است.

حسینی با بیان اینکه ما نبابد هویت دانشجو را فراموش کنیم، گفت: دانشجوی ۱۶ آذر با بصیرت است و می‌داند در کشورش چه می‌گذرد و به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا اعتراض می‌کند و برای استقلال مملکتش ارزش قائل است و نسبت به مسائل پیرامونی خود بی‌تفاوت نیست.

امام جمعه دیر با اشاره به ظلم و ستم صهیونیست‌ها به مردم غزه، ابراز کرد: صحنه‌ای که امروز در غزه می‌بینیم همان صحنه دوران دفاع مقدس است؛ آن روز هم همه دنیا علیه ما بودند و امروز هم همه کشور‌های غربی علیه گروه کوچک حماس وارد کار شده‌اند.

وی با تاکید براینکه در هر بُعدی باید قوی باشیم، گفت: درست است که ما در داخل کشور مشکلاتی داریم، اما دشمن از خارج و عده‌ای هم در داخل به‌دنبال سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات و پای صندوق‌های رأی هستند.

امام جمعه دیر خطاب به دانشجویان، تاکید کرد: هم خودتان در انتخابات شرکت کنید و هم دیگران را به حضور در این رویداد سیاسی دعوت کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر