جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۲۲۳
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

فکرشهر: خطیب جمعه دیر گفت: مسؤولان هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکل فروش محصولات کشاورزی مردم اقدام و تعرفه را کاهش دهند و مرز‌ها برای صادرات باز کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، اظهار داشت: طبق قرائن مشخص است که این اقدام تروریستی به دستور صهیونیست‌ها بوده است.

امام جمعه موقت دیر افزود: هدف رژیم صهیونیستی از اقدامات تروریستی اخیر، پوشاندن شکست خود از حماس و درگیر کردن مستقیم جمهوری اسلامی در جنگ غزه است.

وی بیان کرد: راهبرد جبهه مقاومت این است که جنگ غزه فلسطینی بماند تا رژیم صهیویستی که خود را ارتش قدرتمندی قلمداد می‌کرد، روز به روز در چشم شهرک نشینان خود تحقیر شود.

سعیدی گفت: صهیونیست‌ها از فرسایشی شدن جنگ غزه خسته شده اند و بدنبال این هستن که جنگ را به سمت آتش بس پیش ببرد که کور خوانده اند و محور مقاومت شکست سختی به آن‌ها وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به دنبال کردن گفتمان تضعیف نیرو‌های امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی توسط برخی رسانه‌های داخلی و خصوصاً خارج نشین ها، افزود: کسانی که بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند دلسوز ما نیستند و مردم فریب جوسازی‌ها نخورند و نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی ما به جد پیگیر قضایا هستند.

خطیب جمعه دیر عنوان کرد: نیرو‌های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی ما این مسیر را ادامه می‌دهند و انقلاب با همکاری مردم حفظ می‌کنند و مشت محکمی به دهان خائنین بویژه تروریست‌ها خواهند زد.

وی اضافه کرد: دشمنان نتوانستند چراغ فروزنده مکتب شهید سلیمانی را خاموش کنند لذا هرجا که ممکن باشد می‌خواهند مقابله کنند در حالی که هر طفل و هر شهیدی که خونش بر زمین ریخت مکتب شهید سلیمانی را بازخوانی خواهد کرد.

سعیدی با تاکید براینکه جواب این اقدامات تروریستی را در انتخابات پیش رو خواهیم داد، خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو با مشارکت حداکثری با امنیت و سلامت و امانت برگزار خواهد شد که انتظار داریم مردم با هوشیاری حضور پرشوری در این عرصه داشته باشند.

وی ابراز کرد: شورای نگهبان و دست اندرکاران با دقت و جدیت بیشتر بررسی شود که تا حد ممکن به داوطلبان همه گروه‌ها و سلایق فرصت شرکت در انتخابات داده شود و مردم هم آن وقت با دقت خودشان می‌دانند که چه کسی انتخاب کنند که حافظ این انقلاب و نظام و ارزش‌ها و نماینده مردم انقلابی و شهید داده در مجلس باشد.

سعیدی تاکید کرد: اگر داوطلبی مشکلی داشت و تأیید صلاحیت نشد، خودش بپذیرد که در تراز نماینده مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی نیست و اصرار بی جا است.

وی با تقدیر از فرماندار شهرستان دیر در راه اندازی تور بازدید از پروژه‌های شهرستان برای معتمدان، افزود: بعضی از این طرح‌ها اعم از جاده وفاق، پانسیون بیمارستان، آب شیرین کن و ساختمان فنی و حرفه‌ای و … که در دهه فجر یا پایان سال و یا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

امام جمعه موقت دیر درباره مشکلات ایجاد شده برای کشاورزان با افزایش تعرفه صادرات گوجه فرنگی، تصریح کرد: مسئولین بدانند که ضرر زدن به مسلمین اشکال شرعی و عقوبت دنیوی و اخروی دارد.

وی افزود: شما می‌دانید هر کیلو گوجه فرنگی چه هزینه سنگینی بر دوش کشاورز دارد تا به نتیجه می‌رسد که این همه تلاش می‌کنید قیمت گوجه فرنگی از فلان مبلغ بالاتر نرود. آیا می‌دانید الان هیچ نفعی برای کشاورز ندارد. آیا می‌دانید کشاورز چندین میلیارد هزینه و از همه بانک استقراض کرده است.

سعیدی ادامه داد: این ضرر و زیان هم به مردم و هم نظام اسلامی است؛ آیا کشاورز مقصر است یا ما که این گونه با کشاورز رفتار می‌کنیم. اینجا دادگاه توصیه به تقوا است از خدا بترسید.

امام جمعه موقت دیر گفت: وقتی فرماندار و امام جمعه شهرستان و مسیولین ذی نفوذ و افرادی که در میدان هستند، ما در میدان هستیم و می‌بینیم مردم دارند ضرر می‌کنند و زیر بار این مشکل له می‌شوند باید یک کسی هم این صدا را بشنود.

وی تاکید کرد: مسؤولان هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکل فروش محصولات کشاورزی مردم اقدام و تعرفه را کاهش دهند و مرز‌ها برای صادرات باز کنند تا مردم و صنایع وابسته بیش از این متضرر نشوند.

سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: ریاست قوه قضائیه شما ببینید روزی مردم در بخشی از زمین‌های شهرستان دیر کشاورزی می‌کردند و محصول کشاورزی داشتند. در دهه ۵۰ و ۶۰ نقشه‌های هوایی خارج از فصل کشاورزی یا به نحوی که مشخص نمی‌کند این‌ها محصول گندم و امثال آن کشت می‌شود نقشه برداری شده و در دهه‌های بعد به عنوان منابع ملی اعلام شده و بعد از آن هم بخشی از آن به محیط زیست واگذار شده است.

وی افزود: از علما و مردم مسن و معتمدین بپرسید؛ چرا ما در حالی که می‌توانیم حق مردم به آن‌ها برگردانیم سکوت می‌کنیم. آیت الله محسنی اژه‌ای در این دوره قوه قضائیه که رویکرد آن احقاق حق مردم است با حضور در این استان دستور صادر و بررسی کنند که این زمین‌ها و املاک مردم را به خودشان بازگردد.

خطیب جمعه دیر عنوان کرد: متأسفانه محیط زیست اجازه اجرای برخی از طرح‌ها در این شهرستان به هیچ وجه نمی‌دهد در حالی که این همه جوان منتظر ایجاد اشتغال هستند.

وی ابراز کرد: اگر کارشناسان این زمین‌ها را ببینند می‌دانند اینجا نه تنها متعلق به محیط زیست نیست بلکه بسیار مناسب برای اشتغال زایی است لذا ریاست قوه قضائیه هرچه سریع‌تر به مشکلات مردم استان بوشهر خصوصاً شهرستان دیر در این زمینه رسیدگی کنند تا بخش عظیمی از مشکلات مردم و حتی مسؤولین که بدنبال ایجاد طرح‌ها و برنامه‌ها هستند از سوی منابع طبیعی و محیط زیست و امثال آن حل و فصل شود و شاهد رشد و شکوفایی باشیم و مردم بیش از پیش از برکات انقلاب استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر