جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۵۶۴
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

فکرشهر: با فرا رسیدن زمان اوج برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر و کاهش قیمت محصول، گوجه کاران چشم انتظار صادرات هستند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، چین اول برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر ماه‌های آبان و آذر است و اینک زمان اوج تولید این محصول است و محصول به دست آمده با قیمت هر کیلوگرم ۴ تا ۶ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

درشرایطی که محصول گوجه فرنگی استان‌های جنوبی هم به دست آمده است و قیمت‌ها کاهش یافته، کشاورزان استان بوشهر امیدشان به صادرات است.

اعمال تعرفه سنگین بر روی صادرات گوجه فرنگی موجب انتقاد کشاورزان شده چو معتقدند هزینه‌های آن‌ها با صادرات تامین می‌شود.

ستاد تنظیم بازار ابتدا تعرفه ۵۵ درصدی و سپس ۳۰ درصد را اعلام کرد که از ۲۳ دی تعرفه ۱۰ درصدی یعنی به ازاء هر کیلوگرم گوجه صادراتی ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان را مصوب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در روز‌های گذشته با کشاورزان شهر آبدان دیدار و گفتگو کرد و از پیگیری موضوع در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

منفرد در جمع کشاورزان گفت: مشکلات از سوی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، استاندار، نمایندگان استان در مجلس و وزیر جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود.

وی افزود: گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به عنوان یک محصول مهم در کشور و خارج از کشور جایگاه خوبی دارد و همه برای برطرف شدن مشکلات کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در مجموعه جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورز پیگیر حذف تعرفه صادراتی هستیم گفت: امیدواریم در روز‌های آینده خبر‌های خوبی به شما بدهیم.

برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر تا فصل بهار ادامه دارد و میزان تولید گوجه فرنگی خارج از فصل استان تا ۶۵۰ هزار تن پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر