جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کاهش تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی به ۱۰ درصد در پی کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی خبر داد...
کد خبر: ۲۰۰۳۵۱۲
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کاهش تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی به ۱۰ درصد در پی کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی خبر داد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، اعمال تعرفه سنگین بر روی صادرات گوجه‌فرنگی باعث شد این محصول مزیت صادراتی خود را از دست داده و دچار افت شدید قیمت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می‌گوید: افزایش تعرفه صادرات تصمیم دولت برای کاهش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار بوده و در زمان حاضر با کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی، تعرفه صادراتی آن نیز به ۱۰ درصد رسیده است.

کبری توکلی یادآور شد: از اواخرآبان برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از مناطق تنگ ارم، بوشکان و جم آغاز شد و تا آذر قیمت این محصول در بازار افزایش قابل توجهی یافت و دولت هم تعرفه ۵۵ درصدی برای صادرات آن اعمال کرد.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه محصول گوجه‌فرنگی دیگر استان‌های جنوبی به بازار رسید، تعرفه صادراتی به ۳۰ درصد و اکنون با تصمیم ستاد تنظیم بازار به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: دی و بهمن زمان اوج تولید و برداشت گوجه‌فرنگی در استان است و هرماه بیش از ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی برداشت و روانه بازار می‌شود.

توکلی با بیان این‌که در زمان حاضر تعرفه صادراتی ۱۰ درصد برای هر کیلو گوجه‌فرنگی چیزی حدود ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان می‌شود، افزود: این کاهش تعرفه برای حمایت از کشاورزان و صادرات مازاد تولید آن‌ها اعمال می‌شود.

به گفته کشاورزان بوشهری اینک قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در مزرعه بین ۴ تا ۶ هزار تومان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر