يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بنادر و دربانوردی استان بوشهر گفت: بوشهر از استان‌های پیشتاز در انجام عملیات‌های جست و جو و نجات دریایی است به نحوی که از سال گذشته تاکنون ۳۴۰ نفر از دریانوردان مواجهه با شرایط اضطرار، در آب‌های این استان از خطر غرق نجات پیدا کردند...
کد خبر: ۲۰۰۳۶۳۱
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دربانوردی استان بوشهر گفت: بوشهر از استان‌های پیشتاز در انجام عملیات‌های جست و جو و نجات دریایی است به نحوی که از سال گذشته تاکنون ۳۴۰ نفر از دریانوردان مواجهه با شرایط اضطرار، در آب‌های این استان از خطر غرق نجات پیدا کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد شکیبی نسب اظهار کرد: در یکی از شاخص‌ترین عملیات‌های جست و جو و نجات دریایی در چند سال اخیر، در اسفند سال ۱۴۰۰، ۲۸ سرنشین کشتی اماراتی در اوج تلاطم دریا و وجود موج‌هایی به ارتفاع سه متر توسط تیم جست و جو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نجات یافتند.

وی افزود: اکنون ۶ پایگاه جستجو و نجات دریایی به صورت شبانه روزی آماده امدادرسانی دریایی به دریانوردان و گردشگران بنادر استان بوشهر هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون ۶ پایگاه جستجو و نجات دریایی به صورت شبانه روزی آماده امدادرسانی دریایی به دریانوردان و گردشگران بنادر استان بوشهر هستند.

شکیبی نسب بیاک کرد: این استان با ۱۱ بندر تجاری بخش قابل توجهی از فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر با ۹۶۷ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس و برخورداری از جایگاهی ارزنده در حوزه تجارت دریایی در تحقق توسعه دریامحور براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب رسالتی مهم و خطیر را عهده دار شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در این راستا و با هدف توسعه ظرفیت بنادر استان طرح‌های متعددی در دست احداث است که بهره برداری از آن‌ها وضعیت بنادر استان را دستخوش تحول و رونقی دوچندان می‌کند.

شکیبی نسب اضافه کرد: یکی از طرح‌های شاخص در دست اجرا توسعه موج شکن بندر کنگان است که افتتاح آن ظرفیت حوضچه این بندر را حدود ۶ برابر افزایش می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر