شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۷۲۹
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر از افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های مهم در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: در دهه فجر طرح‌های مختلف گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

به گزارش فکرشهر، وحید جمالی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به حضور فعال ظرفیت‌های استان بوشهر در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف ارائه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و فرصت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری و معرفی جاذبه‌های گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر با ظرفیت ۴ پایگاه تاریخی هخامنش دشتستان، خارگ، بافت تاریخی بوشهر و بندر تاریخی سیراف در نمایشگاه یادشده شرکت کرده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر ظرفیت گردشگری دریایی و ساحلی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در نمایشگاه یاد شده توانمندی گردشگری دریایی و ساحلی در بخش‌های مختلف قایق‌های تفریحی، بادبانی، بازی‌های ساحلی و گردشگری ارائه شد و مورد استقبال ویژه سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

جمالی افزود: سعی شده در این نمایشگاه با تمرکز بر گردشگری دریایی و ساحلی و جانمایی بخشی از تجهیزات گردشگری آبی، این موضوع تقویت شود.

وی با اشاره به معرفی کاروانسرای مشیرالملک برازجان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خاطرنشان کرد: این بنا و ساختمان تاریخی در سال جاری به‌عنوان نخستین اثر استان بوشهر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا و به منظور معرفی و برجسته سازی این اثر ارزشمند تاریخی، غرفه استان بوشهر در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با الهام از این اثر طراحی و اجرا شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر جانمایی لایت باکس‌های نوری با تصویر از کاروانسرای مشیرالملک برازجان، اجرای نمای جلو و بخشی از این بنا و معرفی محتوای بصری این اثر را از دیگر برنامه‌ها برای معرفی آن دانست.

جمالی، نشست برای برنامه‌ریزی با فعالان در راه‌اندازی تور‌های گردشگری، واگذاری عمارت‌های تاریخی به سرمایه‌گذاران، ایجاد هتل و میکرو هتل را از دیگر برنامه‌های حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران نام برد و گفت: در ایام دهه فجر طرح‌های مهمی در حوزه گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح و یا اجرایی شد.

وی افتتاح بوم‌گردی در دشتی و تنگستان، ۲ هتل در بوشهر و عسلویه، دفاتر خدمات مسافری در دشتستان و بوشهر، موزه علوی و افتتاح و کلنگ‌زنی دیگر طرح‌ها در ایام الله دهه فجر را مورد اشاره قرار داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر