شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۵۲۸
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

فکرشهر: امام جمعه موقت عسلویه گفت: تقویت فرهنگ برای دستیابی به توسعه و پیشرفت ضروری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام عباس بحرینی در نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه تقوا نعمت بزرگی است اظهار کرد: متأسفانه آنقدر که برای نیاز‌های مادی برای شکم تلاش می‌کنیم برای کسب تقوا تلاش نمی‌کنیم. معنای تقوا این است که گناه نکنیم و از خدا فاصله نگیریم.

وی با اشاره به اینکه باید در رجب و شعبان تلاش کنیم تا آمادگی داشته باشیم در رمضان اوج بگیریم بیان کرد: در ماه شعبان سه چیز سفارش شده از جمله صلوات بر محمد و آل محمد، خواندن صلوات شعبانیه و مناجات شعبانیه.

امام جمعه موقت عسلویه یاد سیدجمال الدین اسدآبادی را گرامی داشت و افزود: ایشان به هر شهر و کشوری می‌رفت لباس آن کشور را می‌پوشید که شناخته نشود و برای وحدت امت اسلام تلاش می‌کرد، خودش را فدای دین و آزادی و حریت و استقلال کرد، مثل حضرت امام و رهبر معظم انقلاب سختی کشید به زندان افتاد برای اسلام فداکاری کرد و سختی کشید.

وی در مورد انتخابات گفت: مردم وفا دارند و پای صندوق‌های رأی آمدند؛ کسی که انتخاب شده باید صادقانه به مردم خدمت کند. مردم پای صندوق آمدند و تو دهنی به آمریکا زدند. آن کسی که کمر آمریکا را خرد کرد ملت ایران است.

بحرینی افزود: باید منصفانه فکر کنیم که ما چه بودیم و الان چه هستیم. شاه ما بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد و حرف نمی‌زد، ولی الان ما قدرت برتر دنیا هستیم و این نعمت است. این انقلاب برای آمریکا گران تمام شده است.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل مثل گرگ هستند و در غزه بدترین جنابت می‌کنند و مردم را می‌کشند؛ از طرفی با چتر نجات غذا می‌فرستند. مردم آمریکا و اسرائیل و کشور‌های عربی را شناخته اند. امروز ایران حرف اول را در منطقه می‌زند و ابرقدرت جهان است.

امام جمعه موقت عسلویه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تبریک گفت و افزود: جامعه‌ای که می‌خواهد پیشرفت کند باید فرهنگ قوی داشته باشد و باید برای فرهنگ و معنویت تلاش کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر