چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۷۳۲
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در یک سال گذشته، ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد فاقد مصرف انسانی در تنگستان شناسایی، جمع آوری و معدوم شده است.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، ماه زر افشون رفیعی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: شرایط نگهداری و تاریخ انقضا مواد غذایی ۲ مقوله مهم است که موجب خارج شدن مواد غذایی از چرخه مصرف انسانی می‌شوند که با درایت و بازدید‌های مستمر کارشناسان بهداشت محیط این موضوع به درستی مدیریت شده است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته در بازدید‌های صورت گرفته از صنوف تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت و محیط شهرستان ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف شناسایی، جمع آوری و معدوم شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: در سال جاری ۸ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی در تنگستان انجام‌شده است و تمامی موارد نقض موازین بهداشتی به اطلاع متصدیان رسیده و در صورت عدم رفع نواقص مراحل قانونی جهت حصول نتیجه مطلوب پیگیری شده است.

رفیعی ادامه داد: صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی در تنگستان در سال جاری هزار و ۳۴ اخطاریه بهداشتی دریافت کرده‌اند که ۸۱ مورد به دلیل عدم توجه به اخطاریه‌ها و عدم رفع نواقص به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده‌اند و ۱۰ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی نیز به دلیل انجام موارد مغایر با سلامت عمومی و در جهت صیانت از سلامت مردم پلمب شده‌اند.

رفیعی تصریح کرد: به دلیل نقش و اهمیت آب مصرفی مردم در سال جاری ۴۰ هزار و ۵۱۷ مورد کارسنجی در نقاط مختلف تنگستان انجام‌شده و ۷۲۷ نمونه میکروبی آب نیز جهت اطمینان از سلامت آب مورد آزمایش و بررسی قرارگرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان با تأکید بر اینکه همه مردم باید خود را در تأمین سلامت عمومی سهیم بدانند گفت: از همه همشهریان درخواست می‌کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کارشناسان بهداشت محیط این شبکه را در جریان تخلف بهداشتی موردنظر قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر