شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
فکرشهر: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز – شنبه – اظهار کرد: تمامی افرادی که بازداشت شدند، به سمت اوکراین پیش می‌رفتند...
کد خبر: ۲۰۰۵۸۷۱
شنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵

فکرشهر: رئیس‌جمهور روسیه بیست و چهارم ماه مارس (پنجم فروردین) را روز «عزای ملی» اعلام و تاکید کرد که عاملان حمله تروریستی در مسکو مجازات خواهند شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز – شنبه – اظهار کرد: تمامی افرادی که بازداشت شدند، به سمت اوکراین پیش می‌رفتند.

سرویس امنیت فدرال روسیه از بازداشت ۱۱ نفر از جمله چهار تروریست که مستقیما در حمله تروریستی در مسکو دست داشتند، خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته کمیته تحقیقات روسیه، چهار نفر در استان بریانسک در نزدیکی اوکراین به دلیل دست داشتن در این حمله تروریستی دستگیر شدند.

کشتار در تالار «کروکوس» روسیه/  تعداد قربانیان ۱۴۳ ثبت شده/ پوتین: عاملان حمله تروریستی مجازات خواهند شد / اعلام عزای عمومی روسیه در ۵ فروردین + فیلم و عکس

رئیس‌جمهور روسیه افزود: در طرف اوکراین، پنجره‌ای برای تروریست‌ها آماده شده تا از آن عبور کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند وحدت مردم روسیه را متزلزل کند، نیرو‌های اجرای قانونی هر اقدامی را برای مشخص شدن جزئیات حمله تروریستی انجام خواهند داد.

جمعه شب افرادی مسلح با لباس شبه‌نظامی به طبقه همکف تالار کروکوس مسکو حمله و سپس با سلاح‌های خودکار شروع به تیراندازی کردند. براساس فهرست منتشر شده توسط وزارت بهداشت منطقه مسکو، تعداد قربانیان ۱۴۳ ثبت شده و مجروحان این حمله تروریستی به ده‌ها نفر رسیده است.


پوتین همچنین گفت: فدراسیون روسیه همه کسانی را که حمله تروریستی را در کروکوس تدارک دیدند، شناسایی و مجازات خواهد کرد؛ فقط قصاص در انتظار تروریست‌ها است؛ آن‌ها آینده‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حال شناسایی همدستان تروریست‌ها هستند، گفت: تحقیقات، همه جزئیات حادثه را مشخص خواهد کرد.

کشتار در تالار «کروکوس» روسیه/  تعداد قربانیان ۱۴۳ ثبت شده/ پوتین: عاملان حمله تروریستی مجازات خواهند شد / اعلام عزای عمومی روسیه در ۵ فروردین + فیلم و عکس

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین وقایع شامگاه شنبه سوم فروردین‌ماه در کروکوس را یک حمله تروریستی خونین نامید و به افرادی که در این حمله، عزیزان خود را از دست داده‌اند تسلیت گفت.

وظیفه مشترک روس‌ها در حال حاضر این است که در یک ترکیب با هم باشند و همینطور خواهد بود، هیچ کس نمی‌تواند وحدت شهروندان روسیه را متزلزل کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند بذر‌های سمی اختلاف، وحشت و اختلاف را در روسیه بکارد، ادامه داد: روسیه همیشه در سخت‌ترین آزمایش‌ها قوی‌تر نیز شده است و اکنون نیز چنین خواهد بود.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به تقویت تدابیر ضد تروریسم در مسکو و سایر مناطق این کشور گفت: نکته اصلی این است که از ارتکاب جنایات جدید توسط کسانی که پشت پرده قتل عام کروکوس هستند جلوگیری شود.

تصاویری جدیدی از دقایق نخست پس از آغاز حمله تروریستی دیشب در مسکو؛ افتادن اجساد در جای جای تالار

تعداد بازدید : 27


تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ خبر ساز شد. آتش‌سوزی این محل بامداد جمعه مهار شد، اما همچنان عملیات آواربرداری در محل این سالن ادامه دارد.

بنا بر آخرین گزارش کمیته تحقیقات روسیه در این حادثه ۱۳۳ نفر به علت جراحت ناشی از گلوله و نیز مسمومیت ناشی از آتش‌سوزی جان باختند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

بنا بر این گزارش، عوامل حمله تروریستی، از مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن کنسرت استفاده کردند. پیش از آن آمار مجروحان این حمله تروریستی ۱۱۵ نفر اعلام شده و منابع درمانی از وخامت حال ۴۶ نفر و وخامت شدید حال ۱۶ مجروح دیگر این حادثه خبر داده بودند.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به تالار شهر کروکوس مسکو حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در ۱۰۰ کیلومتری مرز اوکراین و در حالی که با طرف مرتبط در آن کشور در ارتباط بود، متوقف شد. بنابر اطلاعات تکمیلی، چهار تروریست در این عملیات دستگیر شدند و در حال انتقال به مسکو هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر