شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۸۸۰
شنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸

فکرشهر: معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری این استان در زمستان ۱۴۰۲ معادل ۶.۱ درصد گزارش شده که در مقایسه با زمستان سال ۱۴۰۱، ۱.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین اظهار کرد: در حالی که میانگین نرخ بیکاری کل کشور ۸.۶ درصد است این شاخص در استان بوشهر ۲.۵ درصد کمتر است و نشان دهنده وضعیت مطلوب‌تر استان در رشد سرمایه‌گذاری، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و اشتغال جدید بوده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر در سال گذشته متعهد به ایجاد ۱۸ هزار و ۳۳۱ شغل جدید بوده که بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال کشور ۲۵ هزار و ۸۵۰ نفر رسیده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: این میزان اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی استان از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات، کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری، واحد‌های صنفی و استخدام‌های دستگاه‌های دولتی شاغل شده و در سامانه رصد با مشخصات فردی به ثبت رسیده است.

باستین ادامه داد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و حوزه اقتصادی استان برای تحقق عملی شعار سال برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: انتظار می‌رود در سال جاری با همت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان گامی موثر در راستای تحقق شعار سال برداشته شود.

باستین عنوان کرد: استان بوشهر در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌هایی بی نظیر در خود جا داده که در دولت سیزدهم برای شکوفایی این ظرفیت‌ها اهتمام جدی شده است.

وی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در استان بوشهر برنامه ریزی جامع و کاملی در این حوزه انجام گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر