شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: این در حالی است چندی پیش خبری مبنی بر شروع به کار مرکز رشد دشتستان در جراید منتشر شد که متاسفانه اصلا جنبه عملی و عملیاتی ندارد و فقط به گرفتن چند مصاحبه و عکس و ... منجر شده است.
کد خبر: ۲۲۸
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸

پارک علم و فناوری سازمانی است که با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود و جریان دانش و فناوری را میان دانشگاه‌ها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت می‌اندازد.

این گونه پارک‌ها از طریق مراکز رشد، سازمان‌های نوآور را تقویت کرده و فرایندهای زایشی را تسهیل می‌کنند. پارک علم و فناوری محیطی است که در آن واحدهای تحقیقاتی مستقل یا وابسته به سازمان‌ها و صنایع، مجتمع شده و زیر پوشش و حمایت قرار می‌گیرند تا به خلاقیت و نوآوری بپردازند.تعمیق ارتباط بین دانشگاه‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی، واحدهای تولیدی و مراکز تصمیم‌گیری دولتی برای توسعه فناوری و علوم کاربردی، از جمله اهداف ایجاد و توسعه پارک‌های علم و فناوری است.

در استان بوشهر پارک علم و فناوری در اواخر سال 86 در مرکز استان شروع به کار کرد و توانست در شهرستان های دیگر هم مراکز خود را دایر نماید.

تقریبا در تمامی شهرستان های استان این پارک مراکز خود را دایر کرده است و تنها شهرستانی که از این ظرفیت استفاده نمی کند، شهرستان دشتستان بزرگ می باشد.

متاسفانه علارغم پیگیری های متخصصین و دلسوزان این خطه از استان در مورد دایر شدن این مرکز در شهرستان دشتستان ، هم چنان این مرکز راه اندازی نشده است.

مسولان پارک معتقد هستند که در ابتدا مسولان اجرایی و تصمیم گیرنده در راس آن فرمانداری هر شهرستان باید اقداماتی از جمله تهیه زیر بنا و زمین را پیگیری نمایند و بعد پارک با  توجه به کمک های استانداری و وزارت نفت وهمچنین وزارت علوم به امر اخذ مجوزها و تجهیز بپردازد.

ایشان معتقدند که مسولان اجرایی دشتستان همکاری لازم را ننمونده و این کار دلیل اصلی دایر نشدن این مرکز می باشد.

این در حالی است چندی پیش خبری مبنی بر شروع به کار مرکز رشد دشتستان در جراید منتشر شد که متاسفانه اصلا جنبه عملی و عملیاتی ندارد و فقط به گرفتن چند مصاحبه و عکس و ... منجر شده است.(http://www.ettehadjonoub.ir/fa/posts/18788)

امید واریم که شهرستان دشتستان با وجود داشتن تعداد زیادی متخصصان و فارغ التحصیلان رشته های متعدد هر چه زودتر شاهد افتتاح و شروع به کار واقعی پارک علم و فناوری باشد و بتواند گامی موثر در تولید علم و فرهنگ کارآفرینی ایفا کند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر