چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۹۷۳
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۵

مجمع مشورتی توسعه شهرستان دشتی با حضور محمدباقر سعادت، رییس و محمد آقایان حسینی، قائم مقام مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر و اهدای احکام به اعضا رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر، محمدباقر سعادت گفت: بسیار خرسندم که توفیقی حاصل شد تا در بین نخبگان و بزرگان شهرستان دشتی باشم.

رییس مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر عنوان داشت: همینطور که در آیین نامه نیز آمده مجمع کار سیاسی نمی کند ولی به این معنی نیست که اگر کسی عضو مجمع بود نمی تواند کار سیاسی انجام دهد.

سعادت اضافه کرد: ما انسان هستیم، فکر داریم و در راستای اهداف خود کارهایی انجام خواهیم داد و قصد جنگ و جدل با هیچکس را نداریم، خصوصا در این مجمع که توسعه ای بوده و هدف اصلی و دلیل شکل گیری آن کمک به توسعه استان و کشور است.

وی ادامه داد: همه باید یاری کرده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت شهرستان دشتی و استان بوشهر برای رفع آن تمام تلاش خود را انجام دهیم.

رییس مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر افزود: توسعه میسر نمی شود مگر این که همه ما دست به دست هم داده و از همه ظرفیت های انسانی و جغرافیایی استفاده نماییم.

وی ادامه داد: اگر کسی هست که می تواند در راه پیشرفت و ترقی شهرستان دشتی قدمی بردارد ما استقبال می کنیم و نگاه ما نباید برای توسعه شهرستان فقط به دوستانمان باشد و درب مجمع مشورتی بر روی همگان باز است.

سعادت اضافه کرد: مجمع استان بوشهر از سال 93 آغاز به کار کرد اما متاسفانه شرایط خاصی که برای تنظیم سازوکارهای کشوری باید انجام می دادیم و نیز کاندیداتوری اینجانب برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مجال شتاب دادن به حرکت مجمع مشورتی را طی سال 94 به ما نداد، اما اواسط 95 کار را با جدیت دنبال کردیم و خدا را شاکریم که هم اکنون در چهار شهرستان مجمع رسما آغاز به کار کرده است و افق بقیه شهرستان ها نیز بسیار روشن است.

رییس مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر ادامه داد: نماینده سابق شهرستان دشتی، حجت الاسلام پورفاطمی یکی از بهترین نمایندگان سال های اخیر استان بوشهر بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این دوره نیز شهرستان دشتی با وجود آقای شهریاری در مجلس شورای اسلامی که فردی متعهد و خواستار توسعه دشتی هستند، توانسته وظیفه نمایندگی مردم را به خوبی انجام دهد. 

رییس مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر افزود: ممکن است برای برخی افراد این شائبه رخ دهد که مجمع تداوم نخواهد داشت اما این طور نیست و من قاطعانه می گویم این مجمع از سال 93 بوده و در آینده هم با جدیت به کار خود ادامه خواهد داد.

سعادت در پایان گفت: همه مسائل و برنامه هایی که مطرح شد با همراهی  و همت شما اعضا میسر می گردد و شما باید با پشتکار راه خود را ادامه دهید چون در غیر این صورت کارها راه به جایی نخواهد برد.

قائم مقام مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر نیز گفت: آخر الامر همه فعالیت ها و تلاش های ما این است که توسعه کشور سرعت گرفته و کارها صورت پذیرد تا وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود.

محمد آقایان حسینی افزود: نماینده مجمع مشورتی توسعه هر شهرستان می تواند در جلسات کمیته برنامه ریزی آن شهرستان شرکت کرده و برنامه ها و نظرات مشورتی خود را که حاصل خرد جمعی است، ارائه کند.

وی ادامه داد: از ویژگی های مجمع این است که اگر در برنامه ریزی مسوولین، شهر، بخش یا منطقه ای مورد غفلت قرار گرفت مجمع مشورتی می تواند با راهکار یا برنامه ای که ارائه می دهد مشکلات توسعه ای آن منطقه را مورد تاکید قرار دهد.

قائم مقام مجمع مشورتی توسعه استان بوشهر اضافه کرد: با مدیریتی که در مجمع صورت می گیرد، کمیته هایی تخصصی از نیروهای نخبه شهرستان تشکیل شده تا بتوانند با دیدن مزیت های شهرستان دشتی و البته شناسایی کمبودها و ارائه برنامه و راهکار به صورت علمی به توسعه دشتی کمک نمایند.

آقایان حسینی در پایان عنوان داشت: اگر فردی برنامه ای در سطح ملی داشته و نتوانسته آن را به خوبی معرفی و به جلو ببرد و در سازوکار بروکراسی اداری مانده است، می تواند از طریق نماینده مجمع مشورتی مستقیما طرح خود را به دست معاون رییس جمهور یعنی آقای محمدباقر نوبخت برساند.

مسوول مجمع مشورتی توسعه شهرستان دشتی گفت: مجمع مشورتی مبتنی بر فکر و اندیشه است و باید از این ظرفیت برای پیشرفت شهرستان دشتی استفاده کرد.

اصغر منصوری نسب ادامه داد: طی سال های گذشته با از بین رفتن سازمان برنامه و بودجه نظام اقتصادی وضعیت بدی پیدا کرده بود که امیدواریم دیگر این مشکل پیش نیاید.

این مدرس دانشگاه در ادامه عنوان داشت: در سال های گذشته ما در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام پورفاطمی را داشتیم که متاسفانه از این نعمت بی بهره شده ایم.

وی  افزود: آقای سعادت صدای مردم استان بوشهر هستند و با ارتباط خوبی که با همگان دارند می توانند اهداف توسعه ای استان را به شکل مطلوب پیش ببرند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر