پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۱۴۱
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: بیش از سه هزار پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سردار فتح‌الله جمیری ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف خدمات خوب و متنوعی را ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه مقابله با تهدیدات خارجی یکی از ماموریت‌های سپاه است، ادامه داد: نیروهای سپاه در همه عرصه‌ها دارای توان بالایی هستند و آماده انجام ماموریت‌های مختلفی هستند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در رده‌های مختلف بسیج در سطح استان، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در سطح بسیج محلات و مساجد، پایگاه‌ها و حوزه‌ها و نواحی بسیج اجرا می‌شود.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی

وی از محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان جامعه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم سپاه اشاره کرد و افزود: بسییجیان با روحیه جهادی خود در عرصه خدمات دهی به مناطق محروم پیشتاز هستند.

جمیری با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان و دانش‌آموزان در قالب طرح‌های بسیج، ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی و مذهبی از برنامه‌های بسیج است.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۸۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان تاکنون توسط بسیج سازندگی استان بوشهر اجرا شده است که هدف از اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها رفع محرومیت و توسعه زیرساخت‌های عمرانی بوده است.

ساخت ۱۱۲۱ واحد مسکونی

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به آغاز ساخت هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر، افزود: سپاه، کمیته امداد و نیروی دریایی سپاه در اجرای این پروژه مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح با سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومان اجرایی شده است، اضافه کرد: بخشی از این پروژه‌ها تکمیل و آماده واگذاری است و مابقی این منازل امسال تکمیل و تحویل می‌شود.

اجرای طرح بیابان زدایی

جمیری ادامه داد: بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر در طرح‌های بیابان‌زدایی در خوزستان مشارکت می‌کند و در این راستا در سطح ۲۰ هکتار اراضی بیابانی خوزستان بیش از ۱۲ هزار نهال کشت می‌شود.

وی به شناسایی ۴۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰ هار هکتار از این اراضی در فاز نخست طرح توسط بسیج سازندگی استان بوشهر درخت‌کاری خواهد شد.

توسعه خدمات سلامت

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان کرد: توسعه خدمات سلامت به محرومین یکی از دیگر از اولویت‌ها است که در این راستا تاکنون ۱۳ بیمارستان صحرایی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: توسعه روستایی نیز یک برنامه مهم بسیج سازندگی است که در دهستان‌های دهرود دشتستان، بوالخیر تنگستان و کبگان دشتی در مجمع ۴۲ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر