پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۴۵۷
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰

فکرشهر: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: دوره ایران شناسی کوتاه مدت ویژه دانشجویان گرجستانی در بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، پرویز حاجیانی افزود: این دوره آموزشی به مدت 2 هفته در اجرای موافقت اصولی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر انتخاب دانشگاه خلیج فارس به عنوان مجری منتخب برگزاری دوره های بلندمدت و کوتاه مدت ایران
شناسی و زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان گرجستانی و تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و دانشگاههای گرجستان که در سفر اخیر رئیس دانشگاه خلیج فارس به این کشور مبادله شد، برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این دوره ها دانشجویان گرجستانی با فرهنگ و ادب فارسی، تاریخ ایران، فرهنگ، میراث و آداب و رسوم ایرانیان و تاریخ و جغرافیای خلیج فارس و استان بوشهر از طریق برگزاری کلاس ها، کارگاه ها، شرکت در همایش ها و بازدید از میراث و هنر و نمادهای فرهنگی ایران آشنا می شوند.

حاجیانی ادامه داد: در این دوره 12 دانشجو به اتفاق استادان دانشگاه های گرجستان، ایلیا، تفلیس و کوتالیسی این کشور شرکت دارند.

وی یادآور شد: این دوره ها مقدمه ای برای همکاری های بیشتر علمی و فناوری، تبادل دانشجو و اجرای طرح ها و پایان نامه های مشترک بین دانشگاه خلیج فارس و دانشگاههای کشور گرجستان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر