دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۴۴۴
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از متلاطم شدن خلیج فارس خبر داد و گفت: نفوذ گرد و خاک به مناطقی از شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا از امروز و طی روزهای آینده در سطح استان بوشهر است و پیش بینی می شود پدیده غالب طی این مدت، غبار محلی و در برخی نقاط ساحلی مه صبحگاهی باشد.

وی اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت آینده در نیمه شمالی خلیج فارس، به سبب افزایش موقت سرعت وزش باد شمال غربی طی ساعاتی از بعدازظهر تا بامداد، دریا تا حدودی در این نواحی مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به وزش باد شدید شمال غربی در مناطقی از کشور عراق و ایجاد گرد و خاک احتمال نفوذ این پدیده به مناطقی از شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و طی بعد از ظهر امروز تا صبح فردا بر روی دریا گاهی وزش باد و احتمال گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و طی ساعات بعدازظهر در سواحل گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: فردا زمان جزر اول دریا در بندر بوشهر ساعت سه و پنج دقیقه بامداد، مد ساعت۹ و ۳۸ دقیقه و جزر دوم ساعت ۱۷ و ۳۶ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر