شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر گفت: خیابان‌ها و تقاطع‌های بوشهر به سیستم‌های هوشمند تجهیز می‌شوند.به گزارش فکرشهر، اکبر توسلی در آئین بهره برداری از سیستم‌ هوشمند در تقاطع‌های بوشهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش خودرو و متعاقب آن افزایش ترافیک در خیابان‌‌های بوشهر بوده‌ایم که گاها باعث مشکل در عبور و مرور شده است.وی ادامه داد: اصلاح هندسی خیابان‌های و احداث خیابان‌های جدید را به منظور بهبود شرایط ترافیکی در سطح شهر در دستور کار قرار دادیم و اقدامات بسیار خوبی در این راستا اجرا شد و شاهد کاهش مشکلات در این بخش هستیم.
کد خبر: ۴۴۹۴
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: مدیر اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر گفت: خیابان‌ها و تقاطع‌های بوشهر به سیستم‌های هوشمند تجهیز می‌شوند.

به گزارش فکرشهر، اکبر توسلی در آئین بهره برداری از سیستم‌ هوشمند در تقاطع‌های بوشهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش خودرو و متعاقب آن افزایش ترافیک در خیابان‌‌های بوشهر بوده‌ایم که گاها باعث مشکل در عبور و مرور شده است.

وی ادامه داد: اصلاح هندسی خیابان‌های و احداث خیابان‌های جدید را به منظور بهبود شرایط ترافیکی در سطح شهر در دستور کار قرار دادیم و اقدامات بسیار خوبی در این راستا اجرا شد و شاهد کاهش مشکلات در این بخش هستیم.

مدیر اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر خاطرنشان ساخت: در تقاطع‌ها نیز نسبت به نصب چراغ‌های راهنمایی اقدام شده است و بسیاری از تقاطع‌های شهر بوشهر به این چراغ‌ها مجهز شده‌اند که نقش بسیار مهمی در کنترل عبور و مرور دارد.

توسلی در ادامه بیان داشت: در شهر بوشهر در برخی از ساعات شاهد تارفیک بالایی هستیم که چراغ‌های راهنمایی نیز بر همین اساس طراحی می شوند و می‌توانند کنترل بهتری در این ساعات داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای سیستم کنترل مرکزی هوشمند ترافیک در شهر بوشهر، اضافه کرد: از مهمترین مزایای اجرای این سیستم هوشمند می‌توان به کاهش تأخیر در تقاطع‌ها و بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت محورهای تقاطع اشاره کرد.

اتصال 12 تقاطع بوشهر به سیستم کنترل مرکزی هوشمند ترافیک

مدیر اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر از کاهش میزان توقف وسایل نقلیه به عنوان دیگر مزایای این سیستم یاد کرد و افزود: کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی‌های صوتی نیز از دیگر مزایای آن است.

وی به وضعیت اجرای این طرح در شهر بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون 12 تقاطع بوشهر به سیستم کنترل مرکزی هوشمند ترافیک متصل شده است و در آینده شاهد اتصال تقاطع‌های بیشتری خواهیم بود.

توسلی اذعان داشت: یکی از موضوعاتی که در کاهش مشکلات ترافیکی نقش آفرین است، رعایت قوانین توسط شهروندان و به ویژه رانندگان است که باید به خوبی ورت بگیرد و از این سیستم‌های هوشمند نیز به صورت صحیح استفاده شود.

مدیراداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر تاکید کرد: در صورتی می‌توانیم شاهد بهبود فرهنگ ترافیک اشیم که همه مردم خود را ملزم به رعایت قوانین بدانند و فرهنگ‌سازی می‌تواند نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار در این زمینه داشته باشد.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر