دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
علیرغم تکذیب مسوولین ایرانی؛
فکرشهر: وزارت کشاورزی و امور روستایی چین، مدت ها قبل از تکذیب مقامات ایرانی، حضور کشتی های این کشور برای ماهیگیری در آب های جنوبی ایران را تایید کرده و گفته بود درآمد این کشتی ها سالانه بیش ازهفت میلیون دلار تخمین زده می شود...
کد خبر: ۴۶۹۰۱
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: وزارت کشاورزی و امور روستایی چین، مدت ها قبل از تکذیب مقامات ایرانی، حضور کشتی های این کشور برای ماهیگیری در آب های جنوبی ایران را تایید کرده و گفته بود درآمد این کشتی ها سالانه بیش ازهفت میلیون دلار تخمین زده می شود.

به گزارش فکرشهر، وزارت کشاورزی چین در خبری که اکتبر سال گذشته منتشر کرده، خبر داده بود که پنج کشتی ماهیگیری استان شاندونگ این کشور، از استان ژجیانگ چین راهی آب های جنوبی ایران شده اند و اوایل نوامبر سال 2017 در بندرعباس پهلو خواهند گرفت.

به نوشته تابناک، در این خبر گفته شده هدف اصلی این کشتی ها صید ماهی مرکب و اره ماهی و عمدتا برای فروش در بازارهای داخلی چین است.

در خبری که روز 17 اکتبر 2017 از سوی وزارت کشاورزی و امور روستایی چین منتشر شده، گفته شده که این پنج کشتی با هزینه 75 میلیون یوان چین، معادل حدودا 11 میلیون دلار آمریکا، ساخته شده اند و طول هر یک از آنها 44,9 متر با قابلیت حمل 722 تن صید است.

براساس اعلام وزارت کشاورزی چین، این کشتی ها، نخستین کشتی های صیادی الکتریکی چین و نخستین کشتی هایی هستند که از استان شاندونگ برای صیادی به آب های ایران رفته اند، اما فعالیت صیادی چین در این منطقه افزایش خواهد یافت.

در این خبر، به این موضوع اشاره نشده که آیا کشتی های صیادی دیگری از استان های دیگر در گذشته در آب های ایران فعال بوده و یا قرار است فعال شوند، اما گفته شده که محل اصلی فعالیت این پنج کشتی، آب های جنوبی ایران است، جایی که مرکز هشت پا، ماهی مرکب، اره ماهی و فانوس ماهی است.

به گزارش فکرشهر، این خبر در حالی منتشر شده که مسوولان ایرانی، صید ترال چینی ها در خلیج فارس و دریای عمان ـ آب های ایران ـ تکذیب می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر