دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۰۶۲
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان پس از برگزاری همایش «نسبت سیاست های اقتصادی دولت با وضعیت کنونی کشور» با حضور دکتر صادق زیباکلام در برازجان، بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه و تقدیر، که نسخه ای از آن برای پایگاه خبری تحلیلی «فکرشهر» ارسال شده، آمده است:

 
بسم الله الرحمن الرحیم
قال امام سجاد علیه السلام:  اشکرکم لله اشکرکم للناس 

همایش نسبت سیاستهای اقتصادی دولت با وضعیت کنونی کشور در تاریخ 28 آذر ماه 1397 و با حضور دکتر صادق زیباکلام استاد برجسته علوم سیاسی دانشگاه تهران در کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد. شکوه حضور مردم و به ویژه جوانان در این همایش کم نظیر بود و در تاریخ سیاسی اجتماعی استان بوشهر ماندگار شد. مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان به عنوان برگزار کننده این همایش، به مصداق حدیث شریف" من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق" لازم می داند از آحاد مردم شریف هم استانی بویژه شهروندان فهیم شهرستان دشتستان برای حضور شجاعانه در این گردهمایی تقدیر و تشکر نماید. همچنین از تمامی گروههای سیاسی، فعالان سیاسی -اجتماعی، اصحاب رسانه، احزاب و همفکرانی که از شهرستان های دیگر افتخار حضور دادند و ما را در برگزای این نشست با شکوه همراهی کردند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم.

مجمع جوانان اصلاح طلب برای برگزاری این همایش تمامی مراحل قانونی کسب مجوز از نهادهای ذی صلاح را طی کرده و از شورای تأمین شهرستان مجوز لازم را گرفت لذا بدون شک برگزاری این همایش بزرگ در چارچوب قانون برگزار شد و از این جهت مراتب تشکر و قدردانی خود را از همه اعضای محترم شورای تامین شهرستان دشتستان بویژه فرماندار محترم شهرستان، معاون محترم سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری و فرماندهی محترم انتظامی شهرستان دشتستان که در حمایت از امکان برقرار چند صدایی در کشور که لازمه مردم سالاری است و نیز تامین نظم و امنیت نشست مذکور عزم قاطع نشان داده و امنیت را مانند خورشیدی که بر همگان می تابد و نور خود را از جوانه های آن یکی باغ دیگر، دریغ نمی کند، به عمل می آورد.

بر خود واجب لازم می دانیم که این روز و رویداد ارزشمندی که در آن تمامی جو سازی ها و نقشه های پلید و شیطانی دشمنان خارجی و همدستان آنها در ناامید جلوه دادن مردم از بهبود شرایط کشور و فاصله گرفتن از تفکر اصلاح طلبی در آن، بر باد رفت را به فال نیک گرفته و این شکوه حضور را به همه شهروندان فهیم دشتستانی تبریک بگوییم.

لازم است به اختصار هدف تشکیل این نشست و نشست هایی از این قبیل در آینده را روشن‌تر خدمت دوستداران کشور، ملت، نظام و تفکر اصلاح‌طلبی عنوان نماییم؛ برگزار کنندگان این نشست با علم به برخی از سیاست های ناکارآمد و روش و منش ناصواب دولت و دولتیان در عمل به وعده های خود در برابر مردم، با هدف بیان مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه بخصوص از منظر اقتصادی و معیشتی در این نشست پیش قدم شدند تا در راستای تغییر نگاه مخاطبین از نظاره گری به کنشگری و ایجاد حس مسئولیت پذیری و مشارکت فعال در فضای عمومی اقدام نموده و نهایتا با تقویت امید به آینده و ایجاد زمینه مناسب برای بیان واقعیت ها و مشکلات اساسی و ارائه راهکار برون رفت کشور از سایه معضلات پیش‌رو طرحی نو دراندازند.

این نشست که در میان تلاش های جریان های تندرویی که به انحا مختلف و با انتشار پوسترهای جعلی و خبرهای کذب مبنی بر لغو شدن همایش به دستور مقامات امنیتی، مردم و جوانان زیادی را ترساندند و از حضور در همایش بر حذر داشتند با این حال با استقبال کم نظیر شهروندان و حضور باشکوه مردم و بخصوص جوانانی که به شوق کسب آگاهی و روشنگری برای اعتلای ایران علاقمند بودند برگزار شد و از سوی دیگر هزاران نفراز طریق پخش زنده چندین صفحه اینستاگرام از جمله صفحه شخصی دکتر زیبا کلام همایش را در سراسر دنیا دنبال می کردند. متاسفانه در این میان دو سه جوان تندرو، با پرسیدن سوالات نامربوط اعتقادی از سخنران همایش از جمله اینکه آیا شما نماز میخوانید؟ آیا شما سکولار هستید؟ که مصداق واضح تفتیش عقاید بوده و هم به موجب اصل بیست و سوم قانون اساسی ممنوع و هم در شرع مقدس ما حرام است، همایش را به انحراف بردند و نه تنها حرمت میهمان و ادب شرکت در یک جلسه را رعایت نکردند، بلکه موضوع همایش که پرداختن به ریشه مشکلات و سیاستهای اقتصادی دولت بود را نیز در ورطه دیگری انداختند تا نهایت الامر بگویند هر کس نماز می‌خواند نباید با اقتصاد دولتی، سیاست خارجی، سیاست داخلی و... در ایران مخالفت کند.

متاسفانه این افراد با ایراد اتهامات واهی و بی اساس و ایجاد هیاهو سعی در بر هم زدن نشست مذکور داشتند که به فضل پروردگار ناکام ماندند اما تمام تلاش خود را جهت خدشه دار نمودن نام دشتستان در کشور و جهان بکار بستند و با توجه به پخش زنده برنامه در فضای مجازی تصویر این تلاش مذبوحانه به صورت زنده و مستقیم در فضای مجازی منتشر شد و موجبات تکدر خاطر و عصبانیت شهروندان دشتستانی را از این رفتارهای ناصواب موجب گردید 

مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان ضمن محکومیت چنین رفتارهایی که موجبات تکدر خاطر هموطنان عزیزمان را فراهم نموده است، این عزیزان را به سعه  صدر و شنیدن سخن مخالف و توصیه ی پروردگار یکتا در قرآن کریم دعوت می‌کند آنجا که می فرماید:
فبشر عبادا الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه
 پس مژده ده آنان را که سخن را می شنوند و بهترین آن را پیروی می کنند.

البته مطمئنا ما هیاهوسالاری چند جوان تندرو را به پای همه جریان اصولگرایی نمی گذاریم و از همشهریان اصولگرایی که با متانت و آرامش به شنیدن سخنان سخنران نشست گوش فرا دادند صمیمانه سپاسگزاریم.

در نهایت جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان با در پیش گرفتن سیاست انعکاس صدای مردم و دغدغه های آنان به صورت صریح، شفاف و صادقانه قصد دارند به دور از هرگونه غوغاسالاری، بزرگنمایی و در چارچوبی دموکراتیک و منطقی و در راستای مصالح جامعه، نسبت به بهبود وضعیت موجود و تقویت نشاط و امید به آینده و پویایی فضای عمومی جامعه تلاش نمایند. امید که همه ی بزرگان سیاسی شهرستان، استان و کشور چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و چه اعتدالی قدر این پتانسیل و فضای تعاملی به وجود آمده و اثرات مثبت چنین نشستهایی در ایجاد نشاط سیاسی اجتماعی کشور قدر دانسته و ارج نهند تا با کمک آن بتوان در برطرف نمودن معضلات پیش رو، با هم افزایی و همبستگی بیش از پیش عمل کرد و نتیجه مطلوب را حاصل نمود انشاالله

روابط عمومی مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان

نظرات بینندگان
محمد
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹
کنش هایی از این دست باعث ایجاد نشاط همبستگی و توان شنیدن صدای مخالف در جامعه می‌شود و از مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان از برای چنین اقداماتی کمال تشکر و امتنان را داریم
uuu
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
بر اساس قانون فرمانداری مجوز برگزاری را می دهد و نه شورای تامین جهت اطلاع اصلاح شود شورای  تامین در مسایل امنیتی ورود می کند و هماهنگی انتظامی را انجام می دهد
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
درود بر مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان همه خوشفکر و دلسوز هستند همگی موفق باشید 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر