دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۳۹۰
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

فکرشهر:  استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر کمترین انحراف را در تسهیلات اختصاص یافته به اشتغال روستایی دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: در زمینه جذب اعتبارات روستایی و عشایری در استان بوشهر میزان جذب بیشتر از سهمیه بوده است و در فاز بعدی نیازمند توجه بیشتری هستیم.

وی با اشاره به بازدید مستمر از همه طرح‌های اشتغال روستایی استان اضافه کرد: انحراف در بحث اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری بسیار کم بوده است و به صورت مستمر بر این طرح‌ها نظارت داریم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از طرح‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: در طرح‌هایی که شاهد انحراف در تخصیص اعتبارات بودیم، به صورت قانونی برخورد می‌کنیم و نباید از این اعتبارات سوءاستفاده شود.

وی با بیان اینکه انحراف اعتبارات تخصیصی به طرح‌های اشتغال روستایی بسیار کم بوده است، ادامه داد: باید چینش تخصیص اعتبارات به رسته‌های مختلف اصلاح شود.

گراوند با اشاره به اینکه منعی برای صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای استان بوشهر وجود ندارد، تاکید کرد: این محصول اکنون به قیمت حدود ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد و صادر می‌شود.

وی بیان کرد: در صورتی که به طور صحیح در زمینه توسعه آبزی‌پروری و استفاده از شیوه‌های مدرن فعال شویم، شاهد بهبود وضعیت توسعه اشتغال در این بخش خواهیم بود.

استاندار بوشهر از توسعه بخش صنایع دستی استان بوشهر به عنوان یکی از فرصت‌های خوب برای اشتغال خبر داد و افزود: این بخش به سرمایه‌گذاری سنگین ندارد و باید کمک کنیم که این بخش به خوبی توسعه یابد.

وی خواستار تخصیص تسهیلات به بخش آب‌شیرین‌کن و مولدهای خورشیدی شد و اظهار داشت: سقف اعتبارات در بخش روستایی شش میلیارد تومان تعیین شده است ولی برخی بانک‌ها به این موضوع عمل نمی‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر