دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۵۴۰
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص استان در زمینه کم آبی با هرگونه برداشت غیرقانونی و انشعاب غیرمجاز از خطوط انتقال آب برخورد شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند شنبه شب در نشست هماهنگی تامین آب آشامیدنی استان بوشهر افزود: امروز انشعاب های غیر مجاز در خطوط انتقال مشکل تامین آب در شهرها و روستاها را افزایش داده است در این ارتباط با قطع این انشعاب ها روی خطوط انتقال آب استان بوشهر بویژه خط محرم تنش آبی کاهش می‌ یابد.

وی بیان کرد: با هماهنگی دستگاه قضا همه انشعاب های غیر مجاز روی خطوط انتقال آب استان بوشهر باید جمع‌آوری و با متخلفان برخورد قانونی ‌شود.

استاندار بوشهر افزود: انشعاب آب غیرمجاز در شبکه آبرسانی شهرها باید شناسایی و ساماندهی و متخلفان در کوتاه ترین زمان ممکن برخورد شود. 

وی اظهار داشت: برای حفر و تجهیز چاه‌های آب آشامیدنی در نقاط شهری و روستایی اعتبارات مورد نیاز تخصیص می‌ یابد که در این زمینه 10 میلیارد ریال برای تجهیز و به مدارآوری چاه‌های آب شرب دشتستان اختصاص دارد.

گراوند، توجه به تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در تابستان آینده را یک ضرورت دانست و اظهارداشت: مدیران آب استان بوشهر برای سرعت بخشی در اجرای طرح‌های آب شیرین ‌کن و انجام تشریفات قانونی مناقصه، پیگیری جدی انجام دهند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: اجرای آب شیرین‌کن 35 هزار متر معکبی بوشهر، 17 هزار متر مکعبی برازجان و طرح‌های آب شیرین‌کن در دیگر نقاط شهری و روستایی باید با سرعت انجام شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: قطع انشعاب غیرمجاز خانه ‌باغ‌ها در شهرها و روستاهای استان بوشهر و برخورد قاطع و فوری در این زمینه ضروری است.

شاهپور رجایی افزود: برای تامین منابع آبی استان بوشهر نسبت به حفر چاه در برخی از نقاط استان اقدام شده است در ارتباط پنج حلقه چاه در شهرستان دشتستان حفر و مراحل آزمایش پمپاژ این چاه‌ها در دست اجراست.

وی در باره آب شیرین کن 17 هزار مترمکعبی برازجان گفت: با تائید نهایی مطالعه آب شیرین ‌کن 17 هزار مترمکعبی برازجان این طرح با تعیین سرمایه‌گذار اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم کف ‌شکنی چاه‌های خائیز تنگستان در تامین آب مورد نیاز تابستان این منطقه براساس برنامه ریزی این کار انجام می شود.

وی افزود: تجهیزات اندازه ‌گیری در مبادی شهرها و روستاهای استان بوشهر از برنامه‌های مهم شرکت آب منطقه ای استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر