پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۱۰۸
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: تمرکز فعالیت‌های دانش‌بنیان بوشهر متناسب با مزیت‌های استان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید مصلح بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: حضور معاونت علمی ریاست‌جمهوری در استان بوشهر نقش مهمی در تعیین مسیر در این حوزه داشته است.

وی با اشاره به تلاش‌های معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای توسعه علم و فناوری در کشور و استان بوشهر خاطرنشان کرد: سال ۹۳ هیچ محصول فناورانه در استان نداشتیم و دست ما خالی بود ولی امسال بعد از چهار سال دستاوردهای خوبی داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به فعالیت‌های زیست‌فناوری، کشاورزی و فناوری اطلاعات، بیان کرد: در زمینه‌های متنوع متناسب با مزیت‌های استان خصوصا حوزه دریا و نفت و گاز تمرکز داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه خلیج فارس، اضافه کرد: این شرکت‌ها نقش مهمی در تولید محصول و ایجاد ثورت در سطح کشور خواهند داشت.

مصلح با تاکید بر ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری در استان بوشهر ادامه داد: تلاش می‌شود تا فضای خوبی برای ایجاد کریدور علم و فناوری در استان بوشهر ایجاد شود.

وی خواستار استقرار شرکت‌های فناور در منطقه علم و فناوری شد و افزود: زیرساخت‌های ما محدود است و نیاز است که آزمایشگاه‌های بیشتری ایجاد شود و انتظار داریم برای توسعه زیرساخت‌ها همکاری لازم انجام شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر از شیرین‌سازی آب دریا برای توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: توسعه فناوری در حوزه آب و تجاری سازی این بخش را نیز به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

وی حمایت از طرح‌های فناورانه را به عنوان یک اولویت مهم در استان بوشهر دانست و اظهار داشت: با حمایت‌های مناسب می‌توانیم این حرکت را شتاب دهیم.

حمایت از استعدادها

رضا آذین رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر  نیز در این نشست اظهار داشت: در بنیاد ملی نخبگان یکی از ماموریت‌های اصلی ما ایجاد فضای تعامل بین معاونت علم و فناوری و نهادهای فعال این حوزه در استان است.

وی از تعریف فضای حمایتی از استعدادها و دانش‌آموختگان برتر به عنوان مهمترین سرمایه‌های کشور عنوان کرد و افزود: حمایت از پژوهشگران برتر، بورس‌های دکتریو پسا دکتری و اختراعات سطح ۳ را در دست اجرا داریم.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره رویش خلیج فارس در بوشهر خبر داد و افزود: این جشنواره به عنوان رویش در پهنه خلیج فارس اجرا می‌شود.

توسعه خدمات به فناوران

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: مرکز رشد دانشگاه از سال ۹۴ در استان بوشهر افتتاح شده است و خدمات متنوعی را در زمینه‌های مختلف به فناوران قرار می‌دهد.

وی به دستاوردهای مرکز رشد دانشگاه مرکز رشد زیست‌فناوری خلیج فارس بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تولید محصولات، برنامه‌ها و داروهای مختلف، ساخت و توسعه نرم افزار آموزشی و تولید رسانه‌های آموزشی در این مرکز انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر