يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۳۰۱
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با شروع فصل گرما، اعتباری برای مراقبت و آبیاری درختان و جنگل‌های دست کاشت استان بوشهر نداریم.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا منتظری عصر دوشنبه در نشست با فرماندار تنگستان اظهار داشت: تخریب اراضی ملی نگرانی‌هایی را به وجود آورده که باید کنترل شود. در استاندارد کشوری منابع طبیعی، می‌بایست به ازای هر ۱۵ هزار هکتار زمین یک مأمور باشد که متأسفانه در حال حاضر از هر ۲۵ هزار هکتار یک مأمور وجود دارد.

بیان داشت: در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان اعتبار استانی، ۱۷ میلیارد تومان اعتبارات صندوق ملی و دو میلیارد تومان اعتبارات ملی خارج از صندوق را داشتیم و توانستیم با این میزان اعتبار پروژه‌های خود را در سطح استان اجرایی کنیم.

منتظری ادامه داد: امسال نیز در اعتبارات ملی دو برابر افزایش خواهیم داشت، که در شهرستان تنگستان اعتبارات خوبی را برای سال جدید لحاظ خواهیم کرد. به عنوان نمونه در خائیز یک پروژه احداث سازه آبخیزداری با اعتبار یک میلیارد تومان خواهیم داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآور شد: ساختمان اداری منابع طبیعی تنگستان ساختمان فرسوده‌ای است که امیدواریم با کمک فرماندار تنگستان ساختمان جدید منابع طبیعی تنگستان در سال جدید احداث شود.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ بیشترین حجم نهال‌کاری در استان را در شهرستان تنگستان داشته‌ایم اضافه کرد: متأسفانه در سال ۹۸ و با شروع فصل گرما، برای مراقبت و آبیاری درختان و جنگل‌های دست کاشت استان اعتباری نداریم.

نبود نهالستان در تنگستان

عبدالحسن رفیعی پور فرماندار تنگستان با بیان اینکه حوزه منابع طبیعی حوزه بسیار مهم و مورد تاکید رهبری و رئیس جمهوری است اظهار داشت: هر جا با طبیعت بدرفتاری کردیم و به منابع و اراضی ملی دست درازی کردیم، طبیعت خشم خود را نشان داد که در سیل اخیر این مهم مشاهده شد.

رفیعی پور بیان داشت: در شهرستان تنگستان در حوزه منابع طبیعی و جنگل کاری به نسبت شهرستان‌های دیگر بسیار خوب عمل شده و به نسبت وسعت شهرستان حجم نهال کاری خوبی کشت شده که این مورد در سال‌های بهتر و بیشتر دیده خواهد شد.

فرماندار تنگستان یکی از مشکلات حوزه منابع طبیعی در تنگستان را عدم وجود نهالستان دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال جدید و با همکاری منابع طبیعی شهرستان یک طرح نهالستان را در ورودی شهر اهرم احداث کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مناطقی مانند خائیز و اطراف روستاهای سمل جنوبی و شمالی به دلیل نوع مراتع و حاصلخیز بودن زمین و کیفیت کشاورزی، نیاز به اجرای طرح‌های آبخیزداری برای بهتر شدن وضعیت آب کشاورزی این مناطق است.

این مقام عالی دولت در تنگستان با بیان اینکه بنده به دلایل شخصی حساسیت‌هایی را در حوزه منابع طبیعی دارم، اضافه کرد: در سال جدید برای اجرای پروژه‌های پیشنهادی منابع طبیعی اعتبارات خوبی را لحاظ خواهیم کرد.

فرماندار تصریح کرد: اجرای پروژه‌ها و خدمات در حوزه منابع طبیعی به شکلی است که سرمایه گذاری آن به شکل بلندمدت بوده و آیندگان نسبت به آنها اطلاع بهتری خواهند یافت.

رفیعی پور گفت: ساختمان بعضی ادارات در تنگستان در شأن فضای اداری و دولت نیست و می‌بایست نسبت به تأسیس ساختمان برخی ادارات در شهرستان از جمله منابع طبیعی اقدام جدی صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر