دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۲۶۶
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: درخشش تیم اعزامی دوومیدانی کاران نابینا و کم بینای استان بوشهر به نماییندگی از جمهوری اسلامی در مسابقات لهستان در تیرماه امسال در برابر حریفان قدر و مطرح جهان و پارالمپیک ۳۴ کشور جهان باتوجه به مشکلات بودجه‌ای و محدودیت‌ها علاوه برکسب ۹ مدال رنگارنگ، چندین رکورد را شکسته و جایگاه و موقعیت خود را برای حضور در میادین آینده بین المللی تضمین کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس هیأت دوومیدانی کم بینایان و نابینایان استان بوشهر روز چهارشنبه به همراه ورزشکاران اعزامی گناوه در این رقابت‌ها در دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: یکی از اهداف این سفر کلاس بندی پزشکی ورزشکاران اعزامی برای حضور در مسابقات جهانی و پارالمپیک آینده از جمله در آبان ماه امسال بود که توانستند با موفقیت آن را بدست آورده و برای ۳ سال بدون دغدغه در میادینشرکت کنند.

محمدرضا ابراهیم زاده اظهار داشت: کلاس‌های برگزار شده از معتبرترین کلاس‌های جهانی بود که بیشتر پزشکان آن از کشور انگلستان بودند.

وی افزود: شکسته شدن چندین رکورد، ثبیت جایگاه آنان در کشور و تیم ملی، کسب رتبه‌های برتر و مدال‌های رنگارنگ در بین ورزشکاران مطرح جهان و آمادگی برای حضور در مسابقات آینده از دیگر اهداف اعزام ورزشکاران به کشور لهستان بود.

رئیس هیأت دوومیدانی کم بینایان و نابینایان استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه حضور در این رقابت‌ها برای ورزشکاران و کشور حیاتی بود آنان ضمن تعصب و غیرت بخشی از هزینه‌های اعزام را خود آنان بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون ریال پرداخت کردند.

فرماندار گناوه با بیان اینکه ورزش یکی از راههای معرفی کردن کشور و صدور انقلاب در جهان است، گفت: ورزشکاران این شهرستان مستعد و خلاق و زبانزد عام و خاص و تاکنون در میادین جهانی به موفقیت‌های چشمگیری بخصوص در رشته‌های معلولان و جانبازان نائل شده‌اند.

سیدعلی پاک نژاد افزود: به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط ورزشکاران شهرستان مایه افتخار و مباهات برای ملت و این شهرستان است که بارها آن را به منصه ظهور گذاشتند.

وی اظهار داشت: باتوجه به مشکلات ورزشکاران اعزامی نابینای شهرستان در زمینه فضا برای تمرین، اعتبار به پیست تارتار اختصاص یافته که انتظار داریم با مساعدت اداره ورزش و جوانان هرچه زودتر تکمیل و دغدغه چندین ساله آنان برطرف شود.

فرماندار گناوه گفت: برخی از ورزشکاران مقام آور مشکل اشتغال و زمین برای ساخت مسکن دارند که در این زمینه پیگیری و رایزنی لازم بعمل آمده است.

در رقابت‌های جهانی دوومیدانی کم بینایان و نابینایان در بیدگوشج لهستان که ۲۴ تیرماه آغاز شده بود ۱۲ ورزشکار، مربی و سرپرست از استان بوشهر به نمایندگی از کشورمان حضور داشتند که عمده آنان از شهرستان گناوه بودند.

در این رقابت‌ها عذرا مهدوی کیا از گناوه در ماده ۴۰۰ متر مدال برنز و در ماده پرتاب نیزه کلاس T۱۳ با ثبت رکورد ۳۵ متر و ۴ سانتی متر نشان طلا را به گردن آویخت.

امیر خسروانی از گناوه نیز در ماده پرش طول کلاس T۱۲ با کسب رکورد ۷ متر و ۹ سانتیمتر و در ماده دو ۱۰۰ متر، با رکورد ۱۱.۴۱ ثانیه نشان به ترتیب حائز مدال‌های طلا و نقره شد.

علی شمشیری از بوشهر در پرتاب دیسک با کسب رکورد ۴۳/۲۲ متر به نشان طلا و در ماده پرتاب وزنه کلاس T۱۲ با ثبت رکورد ۱۲ متر و ۴۳ سانتیمتر به نشان برنز دست یافت.

سید حبیب حسینی از گناوه در دو ۲۰۰ متر با زمان ۲۳/۹۴ ثانیه به نشان نقره و ناصر حسن پور در همین ماده با زمان ۲۴/۵۶ ثانیه به نشان برنز و سجاد نیک پرست نیز در پرتاب نیزه با ثبت رکورد ۵۶/۸۳ متر برنز کسب کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر