پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس انعقاد توافق نامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با سازمان حج و زیارت امسال پنج هزار دانش آموز برای نخستین بار درکشور به عتبات عالیات اعزام می شوند.به گزارش فکرشهر، حمید رضا کفاش روزسه شنبه درجمع خبرنگاران دربوشهر افزود: براساس برنامه ریزی ها از اول آبان اعزام این دانش آموزان آغاز می شود و دختران را مادران و پسران را پدرانشان در این سفر همراهی می کنند.
کد خبر: ۵۸۸۴
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۹

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس انعقاد توافق نامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با سازمان حج و زیارت امسال پنج هزار دانش آموز برای نخستین بار درکشور به عتبات عالیات اعزام می شوند.
به گزارش فکرشهر، حمید رضا کفاش روزسه شنبه درجمع خبرنگاران دربوشهر افزود: براساس برنامه ریزی ها از اول آبان اعزام این دانش آموزان آغاز می شود و دختران را مادران و پسران را پدرانشان در این سفر همراهی می کنند.

وی درباره عمره دانش آموزی بیان کرد: سهمیه پارسال آموزش و پرورش برای عمره دانش آموزی دو هزار و600 دانش آموز بود که امسال درخواست ما افزایش این سهمیه به شش یکهزار نفر است.

کفاش اضافه کرد: سازمان حج و زیارت پس از حج واجب اقدام به تشکیل شورای عالی حج می کند و سهمیه قطعی مشخص می شود.

وی بیان کرد: عمره دانش آموزی که ویژه پسران است در اسفند اجرا می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد اردوهای راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور امسال با سبک و روشی جدید و با امنیت کامل از نیمه دوم مهر برای یک میلیون دانش آموز مقطع دوم دبیرستان انجام می شود.

وی با اشاره به طرح زیارت اولی ها به مشهد مقدس افزود: برای بازگشت شادابی و نشاط در مدارس کشور برنامه های اردوها طراحی شده و دراین ارتباط امسال دوهزار نفر از مربیان پرورشی درچهار نوبت در رامسر و تهران آموزش دیدند تا بتوانند اردوها را برای دانش آموزان برگزار کنند.

کفاش با تاکید بر تجهیز کتابخانه های مدارس گفت: براساس توافق وزارت آموزش و پرورش با فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال کتابخانه های کلاسی مدارس ابتدایی کشور راه اندازی می شوند.

وی یادآور شد: از 105هزار مدرسه موجود در کشور 40 درصد ابتدایی هستند. 

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: محور برنامه های این وزارتخانه امسال براساس تحصیل، تهذیب و ورزش است که دربخش تحصیل افزایش توانمندی علمی دانش آموزان از طریق کیفیت بخشی برنامه های آموزشی و تربیتی، در بعد تهذیب فعال کردن حوزه پرورشی، اقامه نماز، فضای قرآنی، مراکز دارالقرآن و در حوزه ورزش نیز توسعه المپیادهای ورزشی مدارس و سلامت و ورزش دانش آموزان از محورهای اصلی این وزارتخانه است.

وی بیان کرد: درحوزه فرهنگی و پرورشی آموزش و توانمندسازی مربیان و مشاوران، توسعه و تجهیز کانونهای فرهنگی و تربیتی و اردوگاهها، بازگرداندن اردوهای پر نشاط و شاداب به مدارس، اجرای طرح انس با اهل بیت برای آشنایی با زندگی معصومان، حفظ موضوعی آیات قرآنی و بازنویسی آثار شهید مطهری از جمله دیگر برنامه های این معاونت است.

کفاش درمورد مدارس امین گفت: هم اکنون 500 مدرسه امین در کشور فعال هستند که هدف وزارت آموزش و پرورش توسعه کیفی این مدارس است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر