دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بخشدارسعدآباد در یک نشست مشترک:
فکرشهر: بخشدار سعدآباد با بیان برخی از مهم ترین کارکردهای زکات، گفت: ساماندهی درآمد ناشی از پرداخت زکات و هدایت آن درجهت کاهش آسیب های اجتماعی، رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای آموزش و بهداشت جامعه، از مهم ترین موضوعات در حوزه زکات است که می بایست در این زمینه متولیان امر تدابیر لازم را اتخاذ نمایند...
کد خبر: ۵۹۳۱۵
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: بخشدار سعدآباد با بیان برخی از مهم ترین کارکردهای زکات، گفت: ساماندهی درآمد ناشی از پرداخت زکات و هدایت آن درجهت کاهش آسیب های اجتماعی، رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای آموزش و بهداشت جامعه، از مهم ترین موضوعات در حوزه زکات است که می بایست در این زمینه متولیان امر تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

به گزارش فکرشهر، محمدمهدی مشایخی در نشست مشترک منطقه ای بخش های سعدآباد و آبپخش با محوریت نهضت احیاء و ترویج زکات که در سعدآباد برگزار شد، افزود: می بایست از وجوهات زکات در رشد و توسعه اقتصادی روستاها و بهبود معیشت مردم کمتربرخوردار با توجه به تاکید مقام معظم رهبری استفاده کنیم.

وی، شفافیت در میزان زکات جمع آوری شده و نحوه هزینه کرد آن را باعث تنویر افکار عمومی دانست و اضافه کرد: این امر، خود بهترین تبلیغ برای ترغیب و تشویق مردم در پرداخت زکات است.

مشایخی، با تبریک عید غدیر نیز گفت: غدیر به عنوان نقطه عطف در تاریخ بشریت، صرفا به عنوان یک روز و واقعه تاریخی نیست، بلکه درکی عمیق برای حفظ دستاوردهای بعثت همه پیامبران الهی و به ویژه پیامبر عظیم الشأن اسلام است و باید از این فرصت برای تفکر در فلسفه وجودی غدیر استفاده کنیم.

به نوشته روابط عمومی بخشداری سعدآباد، در این نشست، سید غلامرضا هاشمی ـ مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ـ نیز به بیان اهمیت زکات در دین مبین اسلام و همچنین تاکید مقام معظم رهبری در زمینه زکات پرداخت و گفت: ظرافت و لطافت تبلیغات می تواند اهمیت زکات را در باور عمومی تقویت کند و باعث انگیزه بیشتر مردم به خصوص کشاورزان در پرداخت زکات شود.

امام جمعه سعدآباد نیز با برشمردن آثار و برکات زکات براساس آیات قرآن کریم و نقش آن در صیقل دادن روح و روان پرداخت کننده زکات و افزایش منابع مالی با توجه به برکات زکات، استفاده از شیوه فاخر توأم با ظرافت بیان در ترغیب و جذب حداکثری مردم و همچنین تشکیل یک کارگروه برای آشنایی با این شیوه برای مبلغین و رابطین زکات درسطح بخش های سعدآباد و آبپخش را خواستار شد.

سید باقرموسوی نژاد ـ مسوول جذب مشارکت های مردمی و زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ـ نیز به بیان بخشی از عملکرد این نهاد در جذب زکات پرداخت و گفت: در چهار ماهه سال جاری، نسبت به سال گذشته از محل فطریه و زکات گندم، مبلغ 7 میلیارد و600 میلیون تومان دریافت داشته ایم که نسبت به سال گذشته با رشد50 درصدی همراه بوده و توانسته ایم رتبه اول را با توجه به درصد جمعیت استان به خود اختصاص بدهیم.

وی، درآمد ۳۷ میلیون تومانی از محل اخذ زکات گندم درسال ۹۷ و رسیدن به مبلغ ۲/۸میلیارد تومان در سال جاری را یکی دیگر از فعالیت های مجموعه امداد و همکاری مردم در بخش پرداخت زکات عنوان کرد.

علی موفق منش ـ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سعدآباد ـ نیز در سخنانی از همکاری مستمر بخشدار سعدآباد و دهیاران تابعه قدردانی و اضافه کرد: بخشدار سعدآباد با تعامل مطلوب خود توانسته مجموعه دهیاران را برای همکاری با کمیته امداد تشویق نموده به طوری که دهیاران بخش سعدآباد جزو پیشگامان عرصه جذب زکات در روستاهای استان هستنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر