چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر از تخصیص 100 میلیارد ریال به حوزه گردشگری استان بوشهر خبر داد.به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری در آیین گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در جمع کارشناسان و پیشکسوتان و مدیران گردشگری و میراث فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری و توریسم است و باید با تمام ظرفیت از این پتانسیل‌ها بهره ببریم.وی افزود: برای توسعه گردشگری در استان و بهبود سطح کیفی زیرساخت‌های گردشگری از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.
کد خبر: ۶۰۰۷
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶

فکرشهر: استاندار بوشهر از تخصیص 100 میلیارد ریال به حوزه گردشگری استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری در آیین گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در جمع کارشناسان و پیشکسوتان و مدیران گردشگری و میراث فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری و توریسم است و باید با تمام ظرفیت از این پتانسیل‌ها بهره ببریم.

وی افزود: برای توسعه گردشگری در استان و بهبود سطح کیفی زیرساخت‌های گردشگری از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

استاندار بوشهر از افزایش اعتبارات گردشگری استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات گردشگری استان بوشهر افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته و بیش از 100 میلیارد ریال به این امر اختصاص داده‌ایم.

از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم

دکتر سالاری در ادامه با بیان اینکه از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم تصریح کرد: مبنای کار نماینده ارشد دولت در این استان استقبال از نقد منصفانه است و انتظار داریم از طرح‌های مثبت برای توسعه پایدار دفاع و حمایت شود.

وی اضافه کرد: در محیط اداری تعریف و تمجید نمی‌خواهیم و از انتقاد استقبال می‌کنیم اما مهم‌ترین کمک به توسعه استان نیز انتقادی است که کارشناسی باشد.

دکتر سالاری افزود: باید ذهنیت خود را در موضوعات مختلف تغییر دهیم و با مشارکت جمعی زمینه توسعه پایدار استان را فراهم کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به این که ذهنیت استفاده از ظرفیت‌ها را باید بهبود ببخشیم گفت: در بیان موضوعات مربوط به حوزه گردشگری زیاد صحبت شده و باید در عمل به این ظرفیت‌ها پرداخته شود.

لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر

وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم زیرساخت‌ها در توسعه گردشگری باید نسبت به ایجاد این مهم با جدیت اقدام کرد.

دکتر سالاری افزود: از تولیدات صنایع دستی نیز باید به عنوان یک فرصت برای معرفی و درآمدزایی استفاده بهینه شود.

وی با بیان این که رونق گردشگری در فرهنگ مردم نیز اثر مثبت دارد یادآور شد: آمد و شد مردم دیگر مناطق باعث می‌شود حتی رفتار مردم نیز تعاملی‌تر شود زیرا گفتمان افراد در تعامل برای سهم‌گیری اثر دارد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه میراث فرهنگی اگر آثار تاریخی تقویت، حفظ و بازسازی شود، برای رونق گردشگری جذابیت پیدا می‌کند.

وی گفت: نوحه سرایی، موسیقی و معماری به عنوان سرمایه معنوی و فرهنگی استان بوشهر از جاذبه‌هایی است که به دلیل بی توجهی در حال از بین رفتن است و این امر به صنعت گردشگری استان لطمه می‌زند.

دکتر سالاری افزود: سواحل، جزایر و طبیعت زیبای استان بوشهر در کنار آثار تاریخی یک مجموعه و ظرفیت کم نظیری است که قابلیت جذب و رونق صنعت توریسم را دارد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: این استان در فصولی از سال شرایط آب و هوایی خوبی برای گردشگری دارد که برای استفاده از این ظرفیت به زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیاز است.

وی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌ها تلاش می‌شود از اعتبارات ملی و استانی با همکاری بین بخشی استفاده شود.

اجرای 43 پروژه مطالعاتی در حوزه گردشگری استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز اظهار داشت: بسیاری از آثار تاریخی استان بوشهر مهجور مانده که فراهم کردن زمینه بازگشت زندگی به این آثار نیازمند حمایت بین بخشی است.

محمدابراهیم فروزانی افزود: با توجه به این که خیلی از آثار تاریخی این استان در تملک دستگاه‌های دولتی است براساس تکلیف قانونی برنامه چهارم حفظ و نگهداری از آنها الزام‌آور شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مهم‌ترین موضوع جهانگردی جذب گردشگر است که در صدر تحقق این مهم فراوانی شمار و کیفیت هتل و شمار تخت‌های اقامتی است.

وی اضافه کرد: این استان در زمینه صنعت توریسم دریایی و اکوتوریسم ظرفیت بالایی دارد که اگر معرفی و مدیریت نرم افزاری انجام شود با همین وضعیت موجود نیز می‌توانیم در این بخش سرآمد باشیم.

فروزانی افزود: 43 پروژه مطالعاتی و اجرایی در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان بوشهر در دست اجراست که امسال 100 میلیارد ریال برای این طرح‌ها مصوب شده است.

رونمایی از پلاک گذاری درب ورودی عمارت کازرونی

به نوشته ی پرتال استانداری بوشهر، رونمایی از پلاک گذاری درب ورودی عمارت کازرونی، بازدید میدانی از جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی، عکس، سیاه چادر، عکساخانه و نمایشگاه دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌های استان بوشهر از جمله برنامه‌های روز جهانی جهانگردی در استان بوشهر بود که با حضور استاندار بوشهر انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر