دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۲۳۸
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید سنگ مصنوعی کوریَن با تولید ۴۰ تا ۵۰ هزار ورق سنگ مصنوعی سالیانه در استان بوشهر فعالیت می‌کند.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، سنگ‌های کوریَن سنگ‌های مصنویی در طرح‌های و رنگ‌های مختلفی است که برای مصارفی همچون کابینت سازی؛ سینگ ظرفشویی و روشویی؛ پوشش ستون‌ها در مراکز بزرگ فروشگاهی؛ هتل‌ها و مراکز درمانی، وان، استخر، کانتر استفاده می‌شود.

فضل الله جهانگیری مدیرعامل کارخانه کورین بوشهر با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مواد مصرفی برای تولید سنگ‌های مصنوعی در داخل کارخانه تولید می‌شود گفت:: تولیدات این کارخانه در ۲ نوع اورانوس و میسی قابل رقابت با دیگر کارخانه‌های جهانی است و تولید این محصول حدود یک سوم محصولات مشابه خارجی آن در کشورما تولید می‌شود.

وی افزود: سنگ‌های کورین ترکیبی از رِزین؛ هیدروکسید آلومینیم و گرانول است که بیشتر آن‌ها در داخل این کارخانه تولید می‌شود.

مدیر عامل این کارخانه با بیان اینکه این کارخانه فعالیت خودرا از سال ۸۳ با سرمایه اولیه ۷۰۰ هزار دلاری شروع کرد و حالا سرمایه اش هشت برابر شده است اضافه کرد: این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر توانسته به چهار هزار نفر در زمینه تولید سنگ‌های کورین آموزش دهد.

سجاد جهانگیری؛ مدیرتولید کارخانه تولیدی سنگ کورین بوشهر گفت: هر ماه بین ۳ تا ۴ هزار ورق سنگ مصنوعی کورین در این کارخانه تولید می‌شود و حدود یک سوم آن به کشور‌های عراق، آذربایجان و ارمنستان صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته هزار و ۵۰۰ ورق سنگ مصنوعی کورین در این کارخانه تولید و صادر شده است که برای کشورمان ۳۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.

مدیر تولید کارخانه واردات بی رویه سنگ‌های کورین را یکی از مهمترین موانع تولید این صنعت اعلام کرد و از مسوولان خواست تا با جلوگیری از واردات این محصول موجب رونق تولید داخلی و افزایش تولیدات سنگ‌های کورین شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر