چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۳۵۸
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: شهرداران و دهیاران برای اجرای طرح‌های عمرانی از مصالح ساختمانی تولید داخل استفاده کنند تا باعث رونق تولید در استان شوند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سید حسین حسینی محمدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر وجود معادن تولیدی مصالح ساختمانی است افزود: ۲۰۹ واحد معدنی در این زمینه در استان فعال هستند که نقش مهمی در تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز استان دارند.

وی به کیفیت مطلوب مصالح ساختمانی تولیدی استان اشاره و تاکید کرد: برای تسریع در اجرای طرح‌ها، کاهش هزینه‌ها و رونق بخشیدن به فعالیت معدن‌کاران، استفاده از تولیدات مصالح ساختمانی استان بوشهر مورد توجه و استفاده شهرداران و دهیاران قرار بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به فعالیت سه کارخانه سیمان در استان خاطرنشان کرد: محصول این کارخانه‌ها علاوه بر رفع نیاز طرح‌ها و سازه‌های عمرانی استان بوشهر به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی اجرای طرح‎های اکتشاف مواد معدنی را از اولویت برنامه‌های بخش معدن استان بوشهر عنوان کرد و افزود: تعیین تکلیف پهنه‌های اکتشافی آهک چاه‌پیر تنگستان و آهک و بوکسیت بیرمی شهرستان دشتی از سوی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه متبوع در حال انجام است.

حسینی، شرکت صدرا را از دیگر ظرفیت‌های صنعتی بندر بوشهر دانست و با تاکید بر حمایت همه جانبه از این مجموعه و حل مشکلات آن گفت: این شرکت در عرصه ساخت سازه‌های دریایی در عرصه سکوسازی و ساخت شناور از توانمندی بسیاربالایی برخوردار است که واگذاری طرح‌ها در حوزه فعالیت این مجموعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پنج سکوی پارس جنوبی در شرکت صدرا در حال ساخت است یادآور شد: ساخت ۲۰ شناور در این شرکت در دستور کار قرار دارد که با رفع مشکلات امید می‌رود به‌زودی این مهم محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: واگذاری طرح‌ها به شرکت صدرا نقش مهمی در اشتغال‌زایی نیرو‌های بومی و کاهش بیکاری در استان دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر