پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۶۱۹
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بوشهر گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس همه باهم باید به محیط زیست این آبراه مهم و استراتژیک توجه کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عیسی کلانتری در سفر به بوشهر افزود: باتوجه به تراکم کشتی‌های نفتی و وجود بیشترین چاه‌های نفت و گاز، تخلیه و بارگیری نفت‌کش‌ها، گرم شدن آب‌های منطقه به‌خصوص افزایش گرمای آب در چند سال اخیر، مرجان‌ها حالت سفیدی به خود گرفته اند و همه این عوامل محیط زیست خلیج فارس را به‌هم ریخته است.

وی گفت: اکنون کنوانسیون بین‌المللی خلیج فارس وجود دارد اما به‌علت اختلاف‌های سیاسی ما بین کشورهای حاشیه خلیج فارس آن هم فعال نیست به این ترتیب هرکشوری باید خود بتواند محیط زیست خود و دریا را حفظ کند.

کلانتری افزود: ایران نسبت به همه کشورهای همسایه بیشتر به محیط زیست دریا توجه دارد و امید می‌رود با رعایت ضوابط زیست محیطی از سوی کشورهای منطقه خلیج فارس کمتر خسارت ببیند.

وی در خصوص منطقه اقتصادی شمال استان بوشهر گفت: هدف از این سفر بازدید از شمال استان است و تلاش می‌شود با تصمیم‌گیری درست بلایی که به سر عسلویه آمد سر منابع طبیعی و محیط زیست شمال استان بوشهر نیاید.

کلانتری با بیان اینکه مصوبه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان  بوشهر تقریبا نهایی شده است افزود: توسعه شمال استان بوشهر باید توام با حفظ محیط زیست باشد و محیط زیست نباید قربانی توسعه شود.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر