پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روند اجرای منطقه ویژه شمال استان بوشهر گفت: پروژه‌های توسعه‌ای با رعایت مسائل زیست محیطی اجرا می‌شوند...
کد خبر: ۶۲۶۲۸
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روند اجرای منطقه ویژه شمال استان بوشهر گفت: پروژه‌های توسعه‌ای با رعایت مسائل زیست محیطی اجرا می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عیسی کلانتری پیش از ظهر جمعه در بازدید از شمال استان بوشهر اظهار داشت: در شمال استان بوشهر باید توسعه با رعایت شرایط زیست محیطی انجام شود.

وی با اشاره به تجربه توسعه زیرساخت‌های نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه و مشکلات ناشی از بی‌توجهی به مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: در شمال استان با تلاش مردم و مسئولان استان تلاش شده تا نگاه ویژه‌ای به مساله محیط زیست صورت گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه توسعه نباید فقط به گسترش تاسیسات و زیرساخت‌ها منتهی شود، اضافه کرد: اگر حریم دریاها و خورها رعایت و محیط‌زیست حفظ شود از نظر ما توسعه شمال استان بلامانع است.

وی بیان کرد: در طراحی‌های گذشته خورها و حریم آن‌ها در توسعه دیده‌ شده بود که به صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی تبدیل شود اما در تجدید نظری که انجام‌ شده همه این‌ها حذف‌ شده است.

کلانتری تصریح کرد: در طراحی جدید خورها و حریم آن‌ها به‌طور کامل از حریم توسعه بیرون هستند و در آن‌ها اجازه تأسیس اسکله و آبشیرین کن در آینده نیز داده نخواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: با تفاهم‌های انجام‌شده تلاش می‌شود شمال استان بوشهر با حفظ محیط‌زیست توسعه یابد.

کلانتری اضافه کرد: مصوبه سفر اسفند سال گذشته رئیس‌جمهوری مبنی بر تشکیل کمیته ملی مقابله با آلودگی عسلویه در سازمان برنامه‌وبودجه است و در دولت مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: با تصویب آن انتظار می‌رود در بودجه سال ۹۹ که الآن در دستور کار سازمان برنامه‌وبودجه است نوبت این طرح خواهد رسید و امید می‌رود منطقه عسلویه نیز سروسامان بگیرد.

کلانتری افزود: نمی‌خواهیم توسعه شمال این استان به‌گونه‌ای باشد که محیط‌زیست قربانی توسعه شود و همان تجربه تلخ توسعه عسلویه در منطقه شمال استان بوشهر تکرار شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: هدف ما از توسعه شمال استان بوشهر تنها توسعه صرف بدون رعایت مسائل زیست‌محیطی نیست چراکه با قربانی محیط‌زیست حقوق مردم و نسل آینده پایمال می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر