دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۱۵۱
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به مشکل مسکن و اشتغال جوانان هدایت وقف به چنین حوزه‌هایی می‌تواند آثار و دستاورد‌های زیادی داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری امروز در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اهمیت وقف در حوزه علم و فرهنگ افزود: در ارتباط با دانشگاه و حوزه‎های علمیه نیز وقف به‌خوبی صورت نگرفته در این راستا می‌طلبد واقفانی به این سمت هدایت شوند.

وی بر شناسایی و ساماندهی موقوفه‌های استان تاکید کرد و افزود: نقشه جامع موقوفه‌های منقول و غیرمنقول استان تهیه تا وضعیت دقیق آن‌ها در استان مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: شناسایی نشدن دقیق برخی موقوفه‌ها باعث پیدان شدن معارضانی برای آن‌ها شده که این مهم می‌طلبد نسبت‌به شناسایی آن‌ها به صورت جدی اقدام شود.

وی گفت: در ارتباط با عمومی کردن فرهنگ وقف، نیازمند کار تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی بیشتری هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز گفت: در بعد کار فرهنگی ۶۴ شناسه فرهنگی داریم که در طول سال از محل نیت‌های واقفان اجرایی می‌شود و یکی از آن‌ها موقوفه‎هایی است که برای عزاداری سرور  و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و دهه‌های ولایت و کرامت برگزار شده است.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور افزود: در زمینه موقوفه‌های منفعتی قدم‌های خوبی برداشته شده تا جایی که درآمد آن‌ها در ۶ ماهه نخست امسال نسبت‌به مدت مشابه پارسال افزایش هفت درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت با تلاش‌های صورت گرفته شمار قابل توجهی از موقوفه‎های معارض‌دار از دست معارضان خارج شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در جامعه افراد کمی هستند که می‎توانند ملکی برای وقف داشته باشند که با توجه به تجربه موفق برخی استان‌ها، وقف مشارکتی راهبرد مناسبی در این زمینه است.

اسماعیل پور ادامه داد: با توجه و اهتمام نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر انتظار است بتوانیم در هر کدام از مدیریت‌های علمیه شهرستان یک وقف جدید ایجاد تا از این طریق درآمدی مستقل برای آن‌ها فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر