دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۳۵۳
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: پنج واحد نانوایی در این بندر بدلیل رعایت نکردن مصوبه کمیته ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا این شهرستان با حکم مرجع قضایی روز جمعه تعطیل و مهر و موم شد.

به گزارش فکرشهر، محمد بازیاری درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مشاغلی همچون نانوایی که با تغذیه مردم به شکل مستقیم ارتباط دارد، بسیار ضروری است.

وی اظهارداشت: طبق قوانین بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و حفظ سلامت همشهریان، نانوایی‌ها باید از ۲ نیروی انسانی مجزا برای دریافت پول و تحویل نان استفاده کنند. 

بازیاری اضافه کرد:  در نانوایی‌ها یک فروشنده تنها برای اخذ وجه باید به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه ادامه داد: استفاده از  ماسک و کلاه مناسب و  شست وشوی مکرر دست نانواها هر نیم ساعت یکبار ضروری است و باید تمامی تجهیزات آنان و سطوحی که نان روی آن قرار می‌گیرد به صورت روزانه و قبل از شروع کار ضدعفونی و گندزدایی شود.

وی گفت: با توجه به هشدارهای قبلی به نانوایی‌ها مبنی بر رعایت قانون و موازین بهداشتی، واحدهای متخلف بی‌درنگ در همان روز پلمب می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: نانوایی‌ها ملزم به رعایت همه مصوبه و دستورالعمل‌های کشوری و شهرستانی مربوط به پیشگیری از بیماری کرونا هستند و درصورت سهل انگاری و نادیده گرفتن با آنان برخورد قاطع خواهد شد.

ویروس کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد. 

این ویروس که کووید - ۱۹ نام دارد و ویروسی ناشناخته است، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و هم اینک به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده، به همین سبب سازمان بهداشت جهانی در این مورد وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

تنها راه مقابله با این ویروس، رعایت بهداشت فردی، حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر