دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: برداشت محصول کنجد از 500 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.به گزارش فکرشهر، احمد سبحانی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: امسال با توجه به افزایش 400 درصدی سطح زیر کشت کنجد در دشتی نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود، میزان تولید این محصول در این شهرستان به 500 تن برسد.وی اضافه کرد: کار برداشت کنجد درشهرستان دشتی تا پایان آبان ادامه دارد. سبحانی ادامه داد: مزارع کنجد شهرستان دشتی دردشت های پلنگ ولاورشرقی قراردارد و میانگین تولید محصول درهر هکتار یک تن است. .
کد خبر: ۶۹۷۹
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: برداشت محصول کنجد از 500 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.
به گزارش فکرشهر، احمد سبحانی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: امسال با توجه به افزایش 400 درصدی سطح زیر کشت کنجد در دشتی نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود، میزان تولید این محصول در این شهرستان به 500 تن برسد.

وی اضافه کرد: کار برداشت کنجد درشهرستان دشتی تا پایان آبان ادامه دارد. 

سبحانی ادامه داد: مزارع کنجد شهرستان دشتی دردشت های پلنگ ولاورشرقی قراردارد و میانگین تولید محصول درهر هکتار یک تن است. .

وی گفت: محصول کنجد شهرستان دشتی دارای مرغوبیت بسیارخوبی است و بازارمناسبی درسطح استان های بوشهر، فارس، اصفهان، وتهران دارد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دشتی افزود: امسال برای اولین بار برداشت کنجد بوسیله ماشین الات و مکانیزه درشهرستان دشتی انجام می شود که باعث تسریع دربرداشت و کاهش هزینه برای کشاورزان می شود.

سبحانی گفت: کنجد یکی از بهترین نوع دانه های روغنی ومقوی از لحاظ مواد غذایی است که در تهیه وتولید انواع شیرین جات و نان، حلوا شکری و ارده سازی استفاده می شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر