يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت‌ملی صنایع مس ایران با اشاره به مصرف 130هزارتنی مس در کشور گفت: چنانچه کشور مسیر صنعتی را طی 10سال آتی در پیش گیرد، میزان مصرف مس در کشور به 200هزارتن می‌رسد. به گزارش فکرشهر، احمد مرادعلیزاده با اشاره به اخباری که در حوزه تاسیس واحد ذوب جدید در منطقه سونگون آذربایجان اعلام شده، گفت: راه‌اندازی این واحد ذوب صرفه اقتصادی ندارد و نمی‌توان به اشتغال‌زایی بالای آن هم امیدوار بود. چون در طرح‌های توسعه معدنی هدف ایجاد اشتغال نیست بلکه هدف تولید محصولاتی است که بتوانند در صنایع پایین‌دست خود ایجاد اشتغال کنند.
کد خبر: ۷۰۰۴
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت‌ملی صنایع مس ایران با اشاره به مصرف 130هزارتنی مس در کشور گفت: چنانچه کشور مسیر صنعتی را طی 10سال آتی در پیش گیرد، میزان مصرف مس در کشور به 200هزارتن می‌رسد.
 
به گزارش فکرشهر، احمد مرادعلیزاده با اشاره به اخباری که در حوزه تاسیس واحد ذوب جدید در منطقه سونگون آذربایجان اعلام شده، گفت: راه‌اندازی این واحد ذوب صرفه اقتصادی ندارد و نمی‌توان به اشتغال‌زایی بالای آن هم امیدوار بود. چون در طرح‌های توسعه معدنی هدف ایجاد اشتغال نیست بلکه هدف تولید محصولاتی است که بتوانند در صنایع پایین‌دست خود ایجاد اشتغال کنند.

همچنین وی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی تاسیس واحدهای ذوب در کشور گفت: اصولا ذوب مس سبب ایجاد آلودگی می‌شود. البته ما تلاش کرده‌ایم در واحدهای ذوب دیگر شرکت ملی مس ایران، این مشکلات زیست‌محیطی را به حداقل برسانیم اما مشکلات زیست‌محیطی ذوب مس و تولید اسیدسولفوریک در منطقه سونگون آذربایجان دشواری‌های خاص خود را دارد.

 مراد‌علیزاده با اشاره به روش‌های نوین ذوب مس افزود: ما در حال بررسی هستیم که کدامیک از روش‌های ذوب تبعات زیست‌محیطی کمتری دارد و تا زمانی که به نتیجه نهایی نرسیم واحد جدید ذوب مس در منطقه آذربایجان تاسیس نخواهد شد.

همچنین وی با اشاره به مصرف بالای صنعت مس از آب و شرایط بحرانی کشور به لحاظ کمبود آب گفت: پروژه انتقال آب از خلیج‌فارس به معادن گل‌گهر، چادرملو و سرچشمه در حال انجام است و ظرف شش‌سال آتی، آب خلیج‌فارس را به سه‌معدن مذکور رسانده که می‌توان برای مصارف شرب و صنعت استفاده کرد.
منبع:ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر