يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۸۲۱
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

فکرشهر:  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: عمارت "رفیعی" از بناهای بافت قدیم این بندر که هم‌اکنون در دست مرمت و نوسازی است پس از تکمیل به سرای صنایع دستی تبدیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا،  محمدحسین ارسطوزاده گفت: با تکمیل گذر رفیعی-رشیدی، سرای صنایع دستی در عمارت رفیعی بافت تاریخی شهر بوشهر راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها برای تکمیل گذر رفیعی-رشیدی تا پایان نیمه اول سال جاری است که اکنون در دشت اجرا است و سرای صنایع دستی بوشهر تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر اضافه کرد : تولید محصول، بسته بندی و عرضه باید در مکانی انجام شود که همزمان انتقال دهنده فرهنگ جامعه بومی و محلی هر استان و جاذبه‌ای برای گردشگران باشد و به همین منظور با کامل شدن مرمت عمارت رفیعی به عنوان سرای صنایع دستی از آن بهره‌برداری می‌شود.

ارسطوزاده جایگاه صنایع دستی بوشهر در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سرای صنایع دستی رفیعی بطور مشترک کارگاه تولید، محل آموزش و عرضه مستقیم صنایع دستی خواهد شد تا گردشگران بتواند بدون واسطه خرید و از جاذبه های بافت قدیم شهر بوشهر دیدن کنند.

وی بیان کرد: صنایع دستی بوشهر در سال‌های نه چندان دور ابزار و وسایل جدانشدنی زندگی مردمان این استان است که این نشان از کاربردی بودن صنایع دستی بوشهر دارد و هیچ وقت نمی‌توان حصیر بافی بوشهر را یک وسیله دکوری نامید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر