پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۸۵۸
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: این شهرستان با ثبت ۱۲۴ فوتی، بیشترین تعداد فوتی را در بین شهرستان‌های استان بوشهر دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ماریا خویش دوست بیان کرد: شهرستان دشتستان بیشترین تعداد فوتی ناشی از کرونا را در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان بوشهر دارد که بیشترین علت آن وجود بیماری‌های زمینه‌ای است.
 
وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۴ مرگ بر اثر بیماری کرونا در شهرستان دشتستان رخ‌داده که میانگین سنی فوت شدگان ۶۴ سال بوده است.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: آمار بالای موارد فوت در دشتستان موجب شد که به دنبال بررسی ریشه‌ای آن بپردازیم و در بررسی‌ها مشخص شد، ۷۸ درصد از فوتی‌های کرونایی شهرستان دارای بیماری زمینه‌ای شامل دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و کلیوی بوده‌اند.
 
وی ادامه داد: از مجموع موارد فوت‌شده کرونا در این شهرستان ۳۶ درصد به طور اختصاصی مبتلا به دیابت بوده‌اند که نشان از بالا بودن میزان افراد مبتلا به دیابت در دشتستان است.
 
خویش دوست بیان کرد: ۲۰ درصد از فوتی‌های کرونا در دشتستان نیز به علت کهولت سن (مرگ بالای ۸۰ سال) بوده و این موضوع نیز برگرفته از جمعیت بیشتر میانسالان و سالمندان این شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها است.
 
وی گفت: دو درصد دیگر از موارد فوتی شهرستان دشتستان مربوط به افراد بدون سابقه بیماری یا مربوط به دشتستانی‌هایی بوده است که ساکن سایر استان‌های کشور و یا شهرستان‌های دیگر استان بوشهر بوده‌اند.

نظرات بینندگان
م
|
-
|
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
بیشتر فوتی های دشتستان بر اثر بی تدبیری پزشکان و پرستاران و براثراینکه پرستاران فرهنگ پرستاری را ندارن و به بیماران نطورر که باید و شاید نمیرسننو پزشکان این شهرستان در حد این بیماری نیستن و هیچ مسئولی هم متاسفانه به داد مردم نمیرسه
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر