دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۷۴۸
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: تکمیل پروژه مرکز جامع آزمایشگاهی انتقال خون بوشهر نیازمند ۹ میلیارد تومان اعتبار است که ادامه فرآیند اجرای آن به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیشنهاد شده‌است.

به گزارش فکرشهر، سیاوش پرندوش روز دوشنبه پس از بازدید از این پروژه و دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل انتقال خون استان بوشهر، در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این ساختمان که اجرای آن از سال ۹۵ آغاز شد با فضای فیزیکی یکهزار و ۸۰۰ متر مربع،  اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده‌است.

وی ادامه داد: استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر می‌توانند اجرای پروژه‌های دولتی در بخش سلامت به عهده داشته باشند که باتوجه به شناخت و امکانات فنی  و آشنایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با این پروژه، رایزنی شد تا این دانشگاه تکمیل این ساختمان را به عهده گیرد و با توجه به اهمیت آن هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

مشاور رئیس سازمان انتقال خون اعلام کرد: این ساختمان از سوی ستاد مرکزی انتقال خون با همه امکانات روز دنیا تجهیز می‌شود تا خدمت رسانی به مردم بوشهر در این زمینه هرچه بهتر صورت گیرد.

پرندوش، به اهیمت اهدای پلاسمای بهبود یافتگان برای درمان مبتلایان به کووید ۱۹ نیز اشاره کرد و افزود: اهمیت و اثرگذاری این فرآورده خونی برای بهبود مبتلایان به کویید ۱۹ در صورتی که در هفته اول بیماری استفاده شود، مسجل شده‌است.

وی گفت: هم اکنون پلاسما گیری از بهبودیافتگان کرونا در ۲۲ استان برقرار است و این فرآورده نیز در شبکه خون رسانی کشور قرار گرفته است و بسته به نیاز بیمارستانی به سراسر کشور ارسال می‌شود.

مشاور رئیس سازمان انتقال خون از مردم ایران خواست در شرایط دشوار کرونایی بیماران نیازمند به خون و فراورده‌های خونی را فراموش نکنند تا با حفظ ذخایر خونی خللی در این بخش ایجاد نشود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر نیز در ارتباط با مرکز جامع آزمایشگاهی انتقال خون استان، گفت: با تکمیل این پروژه همه فرآیند مربوط به فرآوری خون از جمله آزمایش‌های سرولوژی اختصاصی و بررسی خون‌های نادر در این ساختمان انجام می‌شود.

نرگس عبیدی افزود: هرچند هم اکنون نیز در ساختمان قدیم انتقال خون استان فرآوری انجام می‌شود اما با بهره برداری و تجهیز مرکز، به صورت جامع و با تجهیزات پیشرفته‌تر فرآیند فرآوری صورت می‌گیرد.

وی در ارتباط با بخش پلاسماگیری از بهبود یافتگان از ویروس کرونا نیز بیان کرد: با اینکه نزدیک به یک ماه از فراهم شدن این امکان در بوشهر می‌گذرد اما استقبال بهبود یافتگان از آن قابل قبول نیست.

عبیدی اظهار کرد: ممکن است این عدم استقبال ناشی از تبلیغ و اطلاع رسانی ناکافی باشد که لازم است با همکاری رسانه‌ها این مساله به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر یادآورشد: بهبود یافته‌های بیماری کووید ۱۹، پس از گذشت ۲۸ روز از بهبودی و با داشتن توان جسمی لازم، می‌توانند به پایگاه انتقال خون بوشهر مراجعه و با ارائه مدارکی دال بر ابتلا و بهبودی، پلاسمای خود را که حاوی آنتی بادی این ویروس است به بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها اهدا کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر